Het Grote Archief

1246719

Reacties

  • Voor zover ik heb begrepen kan je in de V3+ app (die ik nog niet gebruik) wel automatisch van handmatig af bij het volgende tijdsblok, maar niet van automatisch af als je het huis verlaat. Dat laatste vind ik echt een must.

  • Ja maar ik hoef geen geolocatie. Ik wil slechts de nieuwe interface, want die is veel handiger in de nieuwe app.

    Maar omdat ik een oude bridge heb krijg ik nooit de nieuwe interface.

    Stel ik was een nieuwe gebruiker die net een v3+ had gekocht dan krijg ik de nieuwe interface gratis. Snap je wat ik bedoel?

    Ik vind dat ze de oude gebruikers hetzelfde moeten behandelen als die nieuwe en een eerlijke keuze geven.

    1ste keuze: €20 betalen voor upgrade naar de nieuwe app met alle functies.

    2e keuze: Niks betalen voor een upgrade naar de nieuwe app zonder betaalde functies

    Tado geeft ons slechts deze keuze: Betalen voor de nieuwe app voor betaalde functies die ik niet eens wil.

  • Het zou mooi zijn dat de symbolen op het display van de Slimme Radiatorknop ook in de app of op het internet account te zien zouden zijn.
    Ter info, maar ook zodat je eventuele storingen op afstand zou kunnen oplossen.
  • idee: De warmte van het CV water afhankelijk maken van het type kamer wat de warmte vraagt.

    Bij ruimtes met vloerverwarming is het niet heel zinvol voor de ketel om het water naar 60 of 70 graden te stoken. Bij ruimtes met een gewone radiator kan dat wel. Het hoeft niet perse, want waarschijnlijk krijg je de ruimte ook wel warm met lagere temperatuur maar dat hangt dan weer af van de capaciteit van de radiator en of er genoeg convectie gerealiseerd kan worden.

    Ik zou in mijn huis wel graag zien dat wanneer de kamers met vloerverwarming om warmte vragen de ketel niet zinloos opgestookt wordt tot 70 graden. (op dit moment heb ik toch de maximale keteltemperatuur maar op 50 gezet omdat ik de kamers met reguliere radiotoren niet zo heel veel gebruik.) Het zou voor de snelheid van incidenteel verwarmen van die ruimtes wel helpen als dan de watertemp hoger zou zijn.

    Wat daarvoor wel ook moet gebeuren is dat je in de settings kunt aangeven wat voor type verwarming er in een ruimte aanwezig is. Vloerverwarming, radiator, convector enz.

  • Iann
    Iann
    december 2019 aangepast
    Iets gelijkaardigs zoals de nest rookmelder.
    Met de volgende functies.
    -Licht/bewegingsdetectie ( communiceerbaar met ander demotica voor eventueel alarmsysteem)
    -Thermometer ( voor betere meting i.s.m. radiatorkraan)
    - Vochtigheidsgraad
    - Rook en CO2 detectie.
  • Kan dat niet al? omdat een smart thermostaat ook een relais heeft om 230V mee te schakelen? (uiteraard wel een extra hoog-vermogen relais plaatsen voor de elektrische kachel omdat de thermostaat maar iets van 4A kan schakelen.

  • Morris, volgens mij kan je maar 1 output tegelijk gebruiken afhankelijk van de keuze aansturing.
  • Ik kan het statistieken icoon rechtsboven niet zien als ik via web inlog op mijn omgeving. In de Tado app zit dit icoon waarachter de grafiek staat wel. In de app noemt Tado dit Klimaatrapport en het icoon is te vinden binnen een zone in de rechterbovenhoek. Meer mensen dit opgevallen? Of staat deze grafiek ergens anders als ik via web kijk?

    Zou mooi zijn als dit icoon er online ook staat.


    Micha

  • Ik wil graag voor iedere radiatorknop en max temperatuur in kunnen schakelen tot waar je de temperatuur kunt kunt zetten.
  • Laatst weekend zonder internet. Kon dus meteen ook de verwarming niet meer bedienen. Had wel gewoon netwerk in huis alleen de Ziggo aansluiting laag eruit.
    Zou mooi zijn als je alle Tado apparaten gewoon via de App kan bedienen als die op hetzelfde netwerk zit, met als de Philips Hue app.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat zou een compleet re-design zijn waarvan het maar zeer de vraag is of de spulletjes krachtig genoeg zijn om dat te doen.

    Tado is alleen een client op een server in de cloud, en alles wat je doet mbt instellingen gebeurt op die server, de thermostaat vraagt aan die server welke temperatuur het moet zijn en het regelen van de ketel om die temperatuur te bereiken is het ENIGE wat ie zelf doet. Zelfs de tijdschema's gebeuren geheel op de server en die stoppen dus meteen zodra je verbinding uitvalt (en de thermostaat blijft doorgaan op de laatst bekende temperatuur).

  • Ja, lijkt me ook een goed idee, vooral met kleine kinderen in de buurt!

  • Telefonische klantenservice zou een heel goed idee zijn denk ik.

  • Helemaal mee eens. Een installatie van Tado kan tot wel twee of drie dagen duren als het niet standaard is.
    heel vervelend
  • HELEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ben al meer dan een week bezig met tado na 20 keer een mail te hebben gestuurd blijft het nu angstvallig stil!

    Uit bittere noodzaak m,n ISence weer teruggehangen om toch niet in de kou te zitten.

  • Apple Carplay support zou handig zijn bij manueel geofencing. Widget voor iPhone /iPad.

  • REACTIE TADO OP EEN ANDERE POST.
    Dit verklaard het lange wachten..


    Excuses voor de wachttijden. Met de afgelopen Black Friday acties bij tado.com en alle onze partners (amazon. bol etc.) werken we nu heel hard om alles bij te benen.

    Bellen gaat helaas niet meer lukken omdat het niet schaalbaar is voor tado°. Standaard vragen (die veelal ook op het Help Center te vinden zijn) kosten al snel 15 minuten per gesprek. Kostbare tijd wat ook besteed zou kunnen worden aan installaties en support voor andere specifieke gevallen.

    Het team van de chat kan de meeste klanten helpen. Voor meer specifieke vragen, bijvoorbeeld installaties, moeten andere teams helpen. Het kan dus zijn dat je met een chat begint, maar desondanks toch wat langer moet wachten voor jouw specifieke geval.
  • Iemand anders dit ook al opgevallen? Ik kijk met chrome.


    Micha

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Er staat daar bij mij geen icoon maar ik heb wel op de startpagina een tegel "Klimaatcomfort".

    Echter als ik die open dan komt er een scherm waar wel een verticale maar geen horizontale scrollbar in staat, en er staat duidelijk rechts iets net buiten beeld wat ik dus niet kan zien. De titel begint met "Po". ("Pollen" ofzo?)

    Die info had ofwel onder de andere zaken moeten staan, ofwel het scherm zou ook horizontaal moeten scrollen.

    In het algemeen geldt trouwens dat de webomgeving niet compleet is. De functies van de app moeten ook in de webomgeving staan, maar statistieken staan daar bijvoorbeeld niet in.

  • HGB
    HGB ✭✭✭

    In een webbrowser? Bij mij (Linux, Chrome of Brave) is er niets te zien.

  • Ik mis de golfjes en buitentemperatuur op de voorbladen per kamer
  • Ik mis de golfjes en buitentemperatuur op de voorbladen per kamer
  • Hoi,


    Ik heb 3 winkels en een eigen huis, bij 2 winkels had ik Tado al en nu sinds kort thuis ook.

    Wat ik hier in erg mis is dat ik alle 3 de locaties met 1 account in 1 app kan bedienen. Nu moet ik uitloggen en opnieuw inloggen met een ander account voordat ik op zondag de kachel in de winkel kan aanzetten omdat ik daar toch nog even aan het werk wil.


    Daarnaast vind ik het in de app ook vaak een gepriegel als ik de temperatuur tijdelijk verzet. als ik het bijvoorbeeld 19 graden wil hebben moet ik die schuif in de app omhoog of naar beneden slepen, maar bij het loslaten verspringt ie toch altijd nog een (paar) tiende graden. de temperatuur per tiende graden instellen vindt ik persoonlijk dan ook weer wat overdreven... op de thermostaat zelf vind ik juist per hele graad weer wat grof, ik zou beide persoonlijk liever op een halve graad willen kunnen verstellen en ipv de schuif 2 knoppen voor temperatuur hoger en lager of op het getal drukken en middels een toetsenbord de temperatuur intoetsen.

    Nu ik thuis een schema heb moeten maken vond ik het ook een groot gemis om dagen te kunnen missen.

    Waar ik denk ik in de toekomst nog tegen aan gaan lopen is als ik een enkele dag of week anders zou willen omdat ik weg ben op vakantie of juist thuis ben op vakantie. dan zou ik nu tijdelijk een ander schema moeten instellen en vervolgens na de vakantie weer het normale schema moeten herprogrammeren.


    Het klinkt nu dat ik veel te klagen heb, maar ik heb natuurlijk niet voor niets mijn 3e Tado aangeschaft. ik zie veel potentie in Tado, echter valt het me wat tegen hoe snel ze geplande toevoegingen ook werkelijk toevoegen. ongeveer 1,5 jaar geleden zeiden ze me middels mail al dat ze er mee bezig zijn meerdere huizen op 1 account te kunnen bedienen.

  • Ik heb al een reactie ontvangen van Tado support. Dat daar idd geen grafiek te zien is :(
  • De temperatuur van de smart thermostaat wordt weergegeven met 1 digit achter de komma. Zo wordt sneller/ beter zichtbaar of de temperatuur in de ruimte geleidelijk stijgt. De radiatorknop geeft alleen hele graden aan.,Waarom niet 1 digit achter de komma, net zoals de smart thermostaat? De radiator knop meet deze waarde wel zo nauwkeurig blijkens de grafiek.
  • De temperatuur van de smart thermostaat wordt weergegeven met 1 digit achter de komma. Zo wordt sneller/ beter zichtbaar of de temperatuur in de ruimte geleidelijk stijgt. De radiatorknop geeft alleen hele graden aan.,Waarom niet 1 digit achter de komma, net zoals de smart thermostaat? De radiator knop meet deze waarde wel zo nauwkeurig blijkens de grafiek.
  • Ik heb net hetzelfde probleem en het telkens uitloggen uit 1 locatie om de andere dan te kunnen beheren is niet praktisch. Ook worden geolocatie settings ook uitgewist bij het uitloggen en moet je ze nadien terug zetten.

    Tado suggereert 2 smartphones ????!!! om 2 locaties te beheren en dus meerdere smartphones als je meer dan 2 locaties hebt. !!!!!!!!!??????

    Ik heb van Tado geen informatie kunnen krijgen hoe de roadmap van software updates er zal uit zien en of en wanneer aan dit euvel kan verholpen worden.

    Ik zal dus verplicht mijn Tado apparatuur die ik voor een tweede locatie heb aan gekocht terug te sturen ( ben nog in de periode dat ik een retour mag doen) en een Smart Thermostaat van een ander merk aan te schaffen ,wil ik de 2 locaties met 1 smartphone kunnen beheren.

  • Het zou fijn zijn op een kinderslot te hebben op de radiatorknop. Wanneer er fysiek aan gedraaid word, dat deze niet wijzigt van het schema.
    Deze optie is dan per knop/kamer in te stellen via app of web. Om het aan en uit te zetten.
  • Eén van mijn radiatorknoppen verliest soms de verbinding met de bridge. Ik kreeg het advies te bridge te verplaatsen en rechtop te zetten. De bridge heeft daarvoor te weinig gewicht en er zitten ook twee stugge kabels aan. Een verticale houder voor de bridge zou daarom handig zijn.

Deze discussie is gesloten.