slimme radiatorknop die geen warmte mag aanvragen

Beste,

Is het mogelijk om een slimme radiatorknop zo in te stellen, dat hij de ruimte enkel mag verwarmen met de beschikbare warmte in de CV systeem?


Duiding van de vraag:

Ik zou graag hebben dat ik met de radiatorknop in de badkamer en maximale temperatuur kan instellen, zonder dat deze extra verwarming vraagt aan de CV ketel. Dit omdat de deur van de badkamer regelmatig openstaat en dat ik ander de volledige hal zou moeten verwarmen via de radiator in de badkamer (wat het verbruik enorm zou doen stijgen.

De bedoeling zou dus zijn dat de radiator warm is smorgens (mee gaat met de verwarming die aangevraagd is in de woonkamer). Dan later op de dag mag de ruimte een 18 graden hebben indien de warmte beschikbaar is (warmte aangevraagd door veranda/woonkamer). Wanneer er iemand savonds toch nog wil douchen, zou de ingestelde temperatuur (via de app) terug omhoog gezet worden zodat het toch aangenaam warm is.

mvg, Thomas

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Wij hebben gewoon alleen in de badkamer een "domme" thermostaat knop, volgens mij doet dat precies wat je hierboven beschrijft ;-).

  • Is het niet mogelijk om in de app een optie in te bouwen om een vinkje te zetten: mag wel/niet de cv ketel aansturen?
  • Heb dezelfde vraag. Is het al gelukt @TVE ?
  • Een medewerker van Tado heeft de thermostatische kraan zo kunnen instellen... dus het werkt perfect zoals ik wil. Dus je kan altijd ook een mail sturen naar Tado