BOSCH HRC 35 TOP WERKT NIET MET TADO?

Opties

Hallo,

Ik heb een bedrade wand thermostaat van Tadoo + draadloze knoppen door het hele huis. Dit was voorheen altijd aangesloten op een simpele AWB ketel en werkte prima.

Mijn ketel is defect gegaan en hierdoor heb ik ( Ivm aankomende verbouwing ) een noodketel gekregen. dit is een HRC 35 TOP. Dit is aangesloten door een nood monteur maar zonder tado verstand. Ik kom er zelf ook niet uit en tado zegt dat de ketel niet compartibel is.. al staat hij wel tussen de lijst van compartibele ketels... wie kan mij helpen? :) de kabels op 1 en 2 zijn de thermostaat kabels + en - in de wand thermostaat. tussen 2 en 4 en 8 en 9 zit een weerstand o.i.d..


Hoor graag


Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Instellen relais modus en draden op NO en Com en op de ketel Ls en LR (pas op, is 230V denk ik)

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het zijn hele mooie fotos, maar je zult een handleiding moeten hebben. Lijkt mij sterk dat deze ketel niet via relais kan worden gestuurd
  • Johantk
    Opties
    Dank @Andreplusplus . Het klopte, de kabels aansluiten zoals u beschreef en een bridge tussen de 1 en 2 waar de kabels van thermostaat eerst op zaten. Het werkt nu naar behoren 👌🏻👌🏻
  • Joostkamphuis
    september 2023 aangepast
    Opties
    Hi @Andreplusplus. Bij mij is de ketel gelijk maar zit er een weestandkabel op het groene blok en zit in datzelfde blok op de eerste 2 posities de thermostaat bedrading. Verder zit er al een brug tussen Ls en Lr en een tussen positie 8 en 9 Zou je mij ook van advies kunnen voorzien?

    Ps. Ik zie nog niet hoe ik hier een foto kan uploaden

    Alvast bedankt