Hulp bij installatie bij CV ketel van Vaillant

Opties
Hallo community!

Gistermiddag heb ik de bedrade thermostaat v3+ geïnstalleerd, maar ik heb mijn twijfels of ik dit wel correct heb gedaan.

Ik heb de thermostaat, nadat ik het merk en type van mijn CV ketel in het menu heb geselecteerd, via de installatie instructies in de Tado app geïnstalleerd. Maar bij het lezen van de handleiding voor professionele installateurs begin ik te twijfelen of ik de bedrading wel aan de juiste klemmen heb vastgezet. De rode draad (R) heb ik op COM klem vastgezet en de blauwe draad (W) op de NO klem vastgezet.

De Tado vervangt mij oude thermostaat van het merk Honeywell en type Chronotherm Vision TH8100U1004.

Mijn CV ketel is van het merk Vaillant en type hrSOLIDE plus VHR NL 30-34/3-5.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Alweer een doe-het-zelver die aan de slag gaat met de "handleiding voor professionele installateurs"...

    Doe dat nou NIET, mensen! Gebruik nou gewoon de handleiding voor doe-het-zelvers die je vindt door met je computer naar de website https://tado.com/start te gaan en daar de diverse stappen te doorlopen.

    Dan komt het vanzelf allemaal goed.

  • Andreplusplus
    Opties
    Het was een aan/uit thermostaat, en dus op zich goed aangesloten. Maar niet optimaal, want de ketel kent een bus protocol.
    Volgens de procedure nogmaals, maar doe net alsof je een Vaillant Sensohome thermostaat had die je wil vervangen door tado.
    Sluit de bedrading op de ketel aan op BUS connector +en - en op de thermostaat ook op + en -
  • Bokly
    Opties
    Beste @Rob2, dank voor je bijdrage. Helaas helpt dit soort commentaar mij niet echt verder. Het zorgt er juist eerder voor dat mensen misschien in de toekomst niets meer via dit forum durven te vragen. En ga mensen a.u.b. niet in een hokje plaatsen door ze een ‘doe-het-zelver’ te noemen. Ik denk dat ze dat zeer zouden waarderen.

    Als je goed hebt gelezen, heb ik de instructies van de Tado app overgenomen en niet die van de handleiding voor professionals. Is het soms verboden om deze handleiding te lezen? En mag ik soms niet mijn twijfels hebben?

    Aan het commentaar van @Andreplusplus heb ik tenminste wat. Die zegt dat de thermostaat ook op een andere manier en wellicht betere manier aangesloten kan worden. Dank je wel, @Andreplusplus!
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Het zorgt er juist eerder voor dat mensen misschien in de toekomst niets meer via dit forum durven te vragen."

    Ik denk dat dit forum er zeker mee geholpen zou zijn als mensen in de toekomst eerst zelf eens gaan lezen op het forum voor ze gaan vragen. Er worden nu veel te veel standaard vragen waarop het antwoord iedere keer hetzelfde is gesteld hier.

    Succes met je installatie verder.

  • Bokly
    Opties
    En denk je dat ik dat niet gedaan heb? Ik ben mijn specifieke vraag nog niet tegengekomen op dit forum.

    Als jij zo moe wordt van andermans vragen, wat doe je hier nog? Echt behulpzaam ben je niet.