Tado Thermostaat / Thermostaatkraan icm open haard

Hallo,

Een week geleden heb ik bij mij thuis een Tado kamerthermostaat en op de radiatoren Tado thermostaatkranen geïnstalleerd. Met als doel om per ruimte de temperatuur te kunnen regelen volgens een slim plan, en zodoende op het gasverbruik te besparen. Tot nu bevalt het heel goed, elke ruimte is mooi te regelen.

Echter had ik vandaag een dingetje....vanmiddag hebben wij de Open Haard aan gehad, en in deze ruimte hangt ook de kamer thermostaat. Deze zag dus een hogere ruimte temperatuur, dan op de kamer thermostaat staat ingesteld.

In de garage achteraan de woning heb ik ook radiatoren met de Tado thermostaat knop. Overdag staat de temperatuur op 15 graden en vanaf 18:00 uur gaan deze naar 20 graden.

Net voor 18:00 ging de aansturing van de garage radiatoren netjes naar “warm” (donkere indicatie op de trend) maar..... de CV ketel bleef uit... geen warm water is dus ook geen warme ruimte.

Pas toen ik de temperatuur in huis, in de traphal (normaal een koelere ruimte) hoger had ingesteld ging de ketel wel aan.

Het lijkt er mijn inziens op dat de thermostaatknoppen in de garage niet met de kamerthermostaat kunnen communiceren...afstand is ongeveer 20 mtr.

De internet bridge zal wel goed gaan want de temperatuur uitlezen en handmatig de gewenste temperatuur via de app instellen werkt prima...

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Reacties

  • Michael
    Michael | Moderator

    @AndrJans

    Graag even contact opnemen via de chat/support, wellicht staat er een instelling niet goed in je account.

    Als eerst knoppen worden geïnstalleerd en pas daarna de Slimme Thermostaat, dan worden de apparaten niet automatisch met elkaar gelinkt.

  • ik heb contact met Tado gehad, het systeem is door Tado support opnieuw gekalibreerd. Sindsdien werkt het overal.

  • Ik heb hetzelfde gehad. Ik had ook eerst de radiator knoppen geïnstalleerd, en 2 dagen later pas de slimme thermostaat. Dan wordt de instelling in de achtergrond zo gezet dat de slimme thermostaat de enige is die warmte kan vragen aan de ketel.

    Dus voor mensen die nog aan de slag gaan met een nieuwe installatie: installeer eerst de slimme thermostaat :)