Externe voeding slimme thermostaat

De slimme thermostaat wordt van stroom voorzien door drie AAA batterijen..... is het mogelijk het apparaat te voorzien van stroom via b.v. een externe voeding van 5 volt?
Hoelang gaan trouwens de drie AAA batterijen mee?

Reacties

  • Wat ik gelezen heb is ~18 maanden met alkaline batterijen.

    Externe voeding, mja, zeker met een step down regulator die je instelt op 4.5v . Die kan je kopen voor een paar euro op amazon/banggood/hobbyking. Die kan je dan solderen aan batterij tabs en voeden met een 12v voeding of zo.

    Een 5v voeding zal wellicht ook wel werken, maar misschien dat tado dat eerst kan bevestigen. Ik snap ook niet goed dat er niet minstens een USB voeding op zit.

  • @Vertigo Dank voor je antwoord.......

    Enig idee waar de kroonsteen rechts met drie aansluitingen voor dient, staat bij BUS/digitaal en Analoog MAX 36V DC.

    Zou duiden op de mogelijkheid hier een externe voeding op aan te sluiten....... of is dit wartaal?

  • Dacht ik eerst ook, maar volgens tado niet, en die zouden het moeten weten :)

    Ik denk dat die aansluitingen zijn voor opentherm (digitaal/bus) en oudere variabele maar analoge systemen.

  • Idd opentherm protocol
  • Michael
    Michael | Moderator

    @Corronner @Vertigo @Micha

    Dit is inderdaad voor de bus, dus inderdaad OpenTherm, maar ook de digitale bus van Nefit, Vaillant, Buderus, Viessmann etc.

  • Er bestaan 4,5 V 3*AAA batterij adapters (bvd van Konstsmid)

    Dan hoef je niets te solderen in het Tado toestel, gewoon de gewone batterijen vervangen door 'nep' batterijen en via een adapter aansluiten op 220V

  • Michael
    Michael | Moderator

    @Janvanhoecke

    Heb je hier ervaring mee?