Het Grote Archief

Opties
1235719

Reacties

  • Mikebas
    Opties

    zou graag dark mode willen, gebruik de app ook in de slaapkamer en dan is het schrikken al dat licht.😄

  • Lijkt mij ook wel handig!
  • Is het geen idee voor een soort kleine beweegbare temp sensor te maken die je extra in je kamer kan zetten en die mee communiceert met de tado radiator knop zodat hij een idee krijgt of heel de kamer al op temperatuur is of niet. Nu meet hij enkel de temperatuur aan de radiatorknop en geeft deze meestal een tegenstrijdige temperatuur ook al heb je een correctie gedaan van de temperatuur meting.
  • Is het geen idee voor een soort kleine beweegbare temp sensor te maken die je extra in je kamer kan zetten en die mee communiceert met de tado radiator knop zodat hij een idee krijgt of heel de kamer al op temperatuur is of niet. Nu meet hij enkel de temperatuur aan de radiatorknop en geeft deze meestal een tegenstrijdige temperatuur ook al heb je een correctie gedaan van de temperatuur meting.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is de "slimme thermostaat".

  • Arne
    Opties
    Ik mis deze ook. Graag net zoals in de oude app
  • MarcN
    Opties

    zou ik ook heel prettig vinden

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    Daar is al vaker om gevraagd. Tado zegt dat dat niet kan i.v.m. de displays op de knoppen. Er zijn oplossingen bedacht om het probleem van de displays aan te pakken. Kijk eens op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1661437?data%5Bfilter_keywords%5D=0%2C1%20graad%20nauwkeurig

  • Mike3190
    Opties
    Ik zou dit ook graag zien! Ik heb net de knoppen geïnstalleerd maar voorzie al dat mijn 2 jarige dochter er aan gaat draaien.
  • tuonra
    Opties
    Allen,

    Ik gebruik zelf bij “afwezig” de eco stand, de andere twee daarboven qua geolocatie vind ik teveel van het goede (ontzettend warm als ik thuis kom). Kan Tado niet een samenwerking aangaan met een gratis navigatieplatform zoals bijvoorbeeld Waze of Google Maps? Zo zou mijn huis precies op temperatuur kunnen zijn op basis van resterende tijd
  • Op de meeste moderne CV ketels zit een Comfort of Eco stand voor de warm water voorziening. Deze is vaak aan te sturen via de thermostaat met een klokprogramma mogelijkheid. Dit zou ik graag terugzien in de Tado thermostaat. Nu kan alleen de temperatuur van het warme water ingeregeld worden maar ook zou de Comfort of Eco stand van de ketel geprogrammeerd moeten kunnen worden. Men kan dan in de ochtend als er sneller warm water nodig is de Comfort stand programmeren en op andere tijden of alleen ‘s nachts de Eco stand. Zo heeft de Tado thermostaat nog meer besparingsmogelijkheden.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je even rond kijkt zie je dat dit veel geuite wensen zijn, waar helaas niets mee gedaan wordt.

    Vroeger was er nog een "roadmap" waar men dingen op zette die gepland waren in te bouwen, maar toen er al meer dan een jaar geen nieuwe versie meer geweest was heeft men ook die roadmap maar van de site gehaald.

    Ik denk dat de programmeur van Tado langdurig ziek is ofzo, wellicht overspannen geraakt door de nieuwe aircobediening versie.

  • Staat al een verbetering open, zie: https://community.tado.com/nl/discussion/25/kinderslot 😀
  • Sven242
    Opties

    Ik zou het zeer leuk vinden als er ook de weergave van de buitencondities via "GEO" op het standaard scherm worden weergegeven? zie mijn voorstel in bijlage!

    P.s. vond niet hetzelfde lettertype 😜


  • morris
    Opties

    Het zou heel erg fijn zijn als in de toekomst Tado zonekleppen kan aansturen via de extension module, en niet via de slimme thermostaat zelf.

    In veel huizen loopt er helemaal geen draad naar de zoneklep vanaf de plek waar je je thermostaat wil ophangen.

    Daarnaast maakt het relais in de slimme thermostaat best een lawaai, wat ik zonde vind. Ik zou het veel fijner vinden als ik naaste de vloerverwarmings installatie gewoon een extension module hang (net zoals er nu al een naast de ketel hangt).

  • zandhoen
    Opties
    Een mogelijkheid om geolocatie in te stellen per knop en telefoon. Bv we hebben knoppen in de woonkamer en werkamer van mijn partner. Mijn partner werkt thuis en ik buitens huis. Als ik van huis ga zou alleen de woonkamer op afwezigheid mogen staan en de werkamer gewoon het programma blijven draaien.
  • Toch is de "slimme thermostaat" een overdreven oplossing hiervoor.

    Ik stem ook voor een externe temperatuur sensor die temp van de ruimte meet.

    Ik heb namelijk een convectorput in de vloer zitten en die is sneller warm dan de ruimte zelf.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik heb voor de keuken ook een extra slimme thermostaat gekocht om dit probleem op te lossen.
    De knop zit zowat opgesloten tussen de verwarming, muur en vensterbank. En daar is het heel snel warm genoeg.
    Maar het is wel een dure oplossingen voor iets wat niet zo intelligent hoeft te zijn.
  • Rene_P
    Opties

    Hoi, Al reactie gehad? Hier het zelfde probleem. Gemiddelde afwijking van wel 15%

  • Ik heb het opgelost met een klein plankje en een tie-wrap en dat geheel in de muur geboord. Kan subtiel en onopvallend. Lost bij mij t probleem op.
  • In mijn geval dien ik een aangebouwde berging te bereiken en horizontaal juist te overbruggen (signaal zendt in deze foto dus het sterkst naar rechts)

  • Wjcb
    Opties
    Goed idee. Mijn bridge ligt in de woonkamer en daarom is dit voor mij geen optie.
  • Michael
    Michael ✭✭✭
    Opties

    @ditisstephan

    Bedankt voor de de feedback, mooi opgelost :)

  • Dirk_P
    Opties

    Ik heb vloerverwarming voor de gehele leefruimte. Eigenschap van vloerverwarming is dat het langzaam gaat.

    Als ik dus de huidige Geofencing opzet dan schakelt mijn verwarming pas in als ik zo goed als thuis ben. En dus zal ik nog een dik uur in de kou zitten.

    Als ik nu een tweede Geofencing area kan aanduiden als 'werk' en kan vragen dat hij bij het verlaten van deze locatie de verwarming reeds start, of op z'n minst een notificatie geeft met de vraag of ik graag de verwarming aanzet dan zou ik dat zeker handig vinden. Ik woon een uurtje van mijn werk dus dan heeft mijn vloerverwarming al een uurtje de tijd om op dreef te komen.

    De huidige geofencing lijkt me enkel bruikbaar met radiatoren. Voor vloerverwarming is het een stuk minder bruikbaar.

  • Jetjockey
    Opties
    Bij onregelmatige werkuren kan het handig zijn om het verwarmingsschema’s te overrulen en alles handmatig op ‘afwezig’ te zetten omdat je thuis bent nasr bijv. overdag wil slapen.
  • Jetjockey
    Opties
    Bij onregelmatige werkuren kan het handig zijn om het verwarmingsschema’s te overrulen en alles handmatig op ‘afwezig’ te zetten omdat je thuis bent nasr bijv. overdag wil slapen.
  • Danny_79
    Opties
    Toch jammer dat er niet iets word meegeleverd. Een simpel plastic klemmetje zou volstaan. Bij mij bungeld ie in de meterkast.
  • Danny_79
    Opties
    Mijn thuissituatie is beneden vloerverwarming en op de 1e en 2e verdieping radiatoren. Hoe slim Tado ook is met radiatorthermostaten. Als ik een schema instel voor 1 van de radiatoren, draait automatisch de vloerverwarming mee. Maw om 1 radiator te verwarmen ben ik automatisch de vloerverwarming aan het opstoken. Eigenlijk win ik nu uiteindelijk niets. De ruimtethermostaat slaat nu bijna niet aan, vanwegen warmtevraag via de slimme radiatorthermostaten van radiatoren op de eerste verdieping. Er zou mijn inziens een slimme schakelaar/ relais voor de vloerverwarmingpomp een oplossing zijn. Naast evt aanpassing voor een bypass om overdruk in het systeem tegen te gaan. Ik ben benieuwd wie tegen hetzelfde probleem aanloopt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Kijk eerst even rond op het forum dan zie je dat dit allang kan.

    Het enige wat onhandig is dat is dat je die vloerverwarming alleen kunt aansturen vanuit de ruimtethermostaat en niet met een apart dingetje zoals een extensiekit, wat kwa bekabeling vaak onhandig is.

    Maar het kan dus wel.

Deze discussie is gesloten.