Thermostaatknop minder intelligent maken.

Is het een idee om een thermostaatknop minder slim te maken. Ik zou voor mijn gang bv alleen een open of dichtstand willen op sommigen momenten. Dat deze ruimte meeverwarmd wordt met het lauwe water wat toch al overal stroomt. Maar om daar de kachel extra hoog voor op te stoken als de deur even open en dicht gaat is weer wat overdreven. In de avond staat deze door het tijdschema weer uit om minder water te verwarmen.
16
16 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat kan wel ingesteld worden maar zoals met wel meer instellingen kunnen ze dat alleen bij Tado doen.

    Dit is een duidelijk verbeterpunt bij dit systeem: alle instellingen beschikbaar maken voor de klant achter een "geavanceerd" knopje ergens.

  • Dit zou ik ook graag willen, nu springt de ketel speciaal aan voor een ruimte met deze knop terwijl dat niet noodzakelijk is.

    Graag zou ik zien dat er een optie bestaat zodat de thermostaat knop kan meeliften op het vermogen van de hoofd thermostaat.

    Mocht de temperatuur dalen in die ruimte dat hij dan enkel met hetzelfde vermogen als de hoofd thermostaat gaat stoken en dus niet voor die ruimte de ketel op volle toeren aanstuurt.

  • +1 voor de 'geavanceerd' oplossing

  • het kan natuurlijk ook een andere knop zijn, gewoon zonder sensor maar wel aan of uit te zetten op afstand.

  • @ingenieurs voorstel voor verbetering slimme radiatorknop

    Bij de instellingen van deze slimme radiatorknop 2 schakelaars bijplaatsen.

    1ste

    Keuze bellen voor aansturing brander (ja – neen)

    2de

    Keuzeschakelaar met 3 standen:

    • Vorstbeveiliging, afhankelijk schakelaar 1, brander bellen ja of neen

    De mensen kunnen dan zelf de keuze maken of bij vorstbeveiliging de brander aangaat.

    Bij deze stand en schakelaar 1 op brander niet bellen, een extra waarschuwing geven dat vorstbeveiliging mogelijk niet correct werkt

    • Slim schema volgen afhankelijk schakelaar 1, brander bellen ja of neen

    Dit is interessant om bij een brander die overgedimensioneerd is, deze extra warmte naar andere kamers te brengen die iets warmer mogen zijn dan vorstbeveiliging.

    • Stand constant open, afhankelijk schakelaar 1, brander bellen ja of neen

    Waarom deze laatste stand, in mijn ogen zeer geschikt in zomer zodat de thermostatische kraan niet gans de zomerperiode is toe gedrukt zodat zij niet zo snel in deze stand komt vast te zitten door verkalking en/of vervuiling.

    De standaard instellingen zou ik dan voor schakelaar 1 op ‘bellen’ zetten en voor schakelaar 2 op keuze ‘slim schema’. De mensen die hier veranderingen aan aanbrengen zijn dan echt bezig met het slim maken van hun systeem en begrijpen dan wel deze extra mogelijkheden.