Ketel slaa niet aan, terwijl dit volgens de app wel gebeurt

Ik heb zojuist mijn Toon thermostaat vervangen door Tado. Mijn combiketel is een Agpo Ferroli Econpact 135C.

In de woonkamer waar de Tado thermostaat hangt is het nu 18 graden, terwijl ik de temperatuur ingesteld heb op 20C. Volgens de app zou de ketel nu vol moeten branden, maar deze slaat helemaal niet aan. Als gevolg blijft het 18 graden in de woonkamer.

Waarom geeft de app aan dat de ketel aanslaat, terwijl dat niet gebeurt en hoe kan ik dat wel werkend krijgen?

Antwoorden

  • Hoi. Zie je in de grafiek ook golfjes van de sturing? De tegel geeft namelijk alleen aan wat de ingestelde temperatuur is, maar niet of de ketel aanstaat.
    Ik had eenzelfde probleem en heb de thermostaat opnieuw opgestart door de knop 10sec in te drukken
  • Als je in de app kijkt zie je ook de golfjes van de sturing. Via my.tado.com zie je dat helaas niet.


    Ik heb alles opnieuw geinstalleerd en nu doet de verwarming het wel. Echter, wel heel langzaam. Het duurt zo'n 2 uur voor een kamer (zelfs een kleine slaapkamer) 2 graden op te warmen. Is dat normaal in het begin omdat hij nog moet leren hoe snel het verwarmen gaat?

  • Mooi zo.
    Wat betreft het langzaam verwarmen: ik denk het wel. Na de eerste installatie bij mij duurde het ook uren, de volgende dag ging het veel sneller.
    Vandaag opnieuw opgestart en wederom apetraag. Ik ga er dus vanuit dat het morgen sneller gaat.