"geen verbinding" in app, maar bij apparaten staat wel "connected"

Sinds enkele weken een nieuwe Vaillant ketel geïnstalleerd, en ook een nieuwe Tado moeten open (het oude model kon de nieuwe ketel blijkbaar niet aansturen).

Zowel de bridge als de thermostaat staan "online" als ik onder devices ga kijken, maar op het hoofdscherm staat steeds dat er geen verbinding is. Ik kan echter ook zonder problemen de grafiek met temperatuur e.d. opvragen, en als ik de verbinding van de thermostaat in de app test, krijg ik ook de "hi" melding te zien.

Er is dus wel degelijk een verbinding met het internet, dus het is mij een raadsel wat nu wél het probleem is...

Los daarvan: hoe verwijder ik de oude thermostaat en bridge, die ik nu niet meer gebruik, uit mijn profiel?

Beste Antwoord

  • mcuppens
    mcuppens
    Antwoord ✓
    Na contact met tado support is het probleem opgelost. Bedankt!

Antwoorden

  • Hi mcuppens, sinds een paar dagen hebben wij ook dit probleem, denken we, heb je enig idee wat de oorzaak is en wat de oplossingrichting is die de helpdesk heeft gekozen (en wat het probleem verholpen heeft).

  • Wanneer je een probleem heb en deze in de groep gooit, neemt dan ook de moeite om het antwoord aan de groep te vermelden want anders hebben wij niks aan deze site.

    Dat zou Tado ook kunnen vermelden 🤨

  • Geen idee wat het probleem juist was, maar het lijkt me duidelijk dat de helpdesk de enige is die het van hun kant kon oplossen. Zeker mailtje of chatbericht sturen dus, en een paar uur later zou alles opgelost moeten zijn.