Remeha Tzerra Plus

Ik heb een Remeha Tzerra Plus ketel. Een jaar heeft de Tado goed gewerkt. Tot eergisteren plots de radiatoren in onze woonkamer niet meer volledig opwarmen en de gevraagde kamertemperatuur niet bereikt kan worden. Ik ben gaan lezen wat er kan zijn, maar kan de oplossing niet vinden. Kan Tado me helpen om de instellingen/aansluitingen te overlopen en desnoods goed te zetten?

Ik lees over technische instellingen van de Tado, dat er verschillende systemen zijn van ketels. Is de Remeha Tzerra Plus een Opentherm systeem? Moet ik de Tado thermostaat dan zo instellen? Of hangt dit af van hoe de bedrading van de thermostaat is aangesloten?

Wie kan me helpen?

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Hoi Glenn. Vreemd dat het systeem van de een op de andere dag niet meer goed werkt. Ik weet niet direct de oplossing, maar controleer in ieder geval je ketel even. Wellicht heb je niet meer genoeg druk, waardoor de ketel in storing gaat ofzo.
    Wat je ook kan proberen is je thermostaat opnieuw op te starten. Dit doe je door de knop 10 sec in te drukken.
  • Ketel staat prima in de groene zone qua druk: 1,5 bar. Thermostaat opnieuw opstarten heb ik ook al geprobeerd. Ik begrijp er werkelijk niets meer van. Hopelijk kan Tado me hierover contacteren en support geven.
  • Michael
    Michael | Moderator
    11 maart aangepast

    @GlennDW

    Wellicht nog even proberen de radiatoren te ontluchten?

    Mocht dat niet helpen, inderdaad a.u.b contact openemen met Support

    Hoe kan ik de klantenondersteuning van tado° contacteren?