Apart 1 ruimte verwarmen

Opties
Hoi vraagje, is een van de 5 ruimtes een warmte vraag heeft via schema. Stuurt Tado dan de overige 4 radiator knoppen dicht? Ik heb namelijk een andere ruimte die qua temperatuur ook omhoog schiet terwijl daar geen vraag is en ook een tado thermostaatknop zit. Pen in kraan al getest (in/uit) en tado knop opnieuw geïnstalleerd. Als ik de werking van tado snap kan ik het begrijpen.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als je alles goed heb geïnstalleerd moet de verwarming niet warm worden op de andere kamers.
    Elke knop moet wel zijn eigen kamer aangewezen krijgen. Slaapkamer1 slaapkamer2 etc. En extra kamers kan je gewoon aanmaken in de app. Als je geen extra kamers aanmaakt ziet tado het als 1 ruimte en stuurt die alle knoppen aan.

    Wat ook mogelijk is dat je platen wel koud blijven maar de tado knoppen wel een andere temperatuur zien omdat de leidingen die doorgaan naar andere kamers iets aan warmte uitstralen.

    Maar kijk eerst je indeling eens na
  • Micha
    Opties
    Bedankt voor je snelle reactie. Het kan de pijp niet zijn omdat alle radiatoren apart van de verdeler komen. Ik zal hem eens wisselen met een andere ruimte. Als het probleem verplaatst ligt het aan de tado knop anders toch aan de afsluiter/kraan.