Bereik internetbridge problemen

Opties

Beste,

Ik ervaar problemen met het bereik van de internetbridge en heb al over de mail een aantal tips gehad die niet werkte.

Vervolgens heb ik 2 keer toe mailcontact gehad waarin ik dezelfde tips heb gekregen.

Toen ik dat aangaf kreeg ik helaas geen reactie meer dus ik hoop dat iemand hier mij kan en wil helpen.

Twee van mijn slimme thermostaten willen in mijn pand niet verbinden met de internet bridge.

Een thermostaat doet het daarentegen wel. Mijn vraag is wat kan ik doen zodat het bereik groot genoeg is voor de 3 thermostaten en de 4 slimme radiatorknoppen die ik ook nog in de verpakking heb liggen?

Als dit niet werkt ga ik het gewoon terug sturen maar ik wil het toch nog even proberen.

Alvast bedankt en vriendelijke groetjes,

Willem

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het werkt via radio. Radio wordt tegengehouden door metaal.

    Dus je moet proberen te voorkomen dat het signaal door metaal heen moet of door dingen die metaal bevatten, zoals gewapend beton.

    Uiteraard is het beste als alles wat je moet bereiken zo dicht mogelijk bij de internetbridge zit dus als je een groot huis met betonnen wanden en vloeren hebt probeer dan in ieder geval de bridge op de middelste verdieping te leggen.

    Dat betekent natuurlijk wel dat je een netwerkkabel op die plekt moet hebben richting de internetrouter. Soms is dat geen probleem, bijv er ligt een lege buis van de meterkast naar de slaapkamer (vroeger voor telefoon) en je kunt de bridge dan in de slaapkamer leggen.

    Probeer eerst met een losse kabel via de trap of het wel het gewenste effect heeft voor je veel moeite gaat doen om die kabel netjes te leggen.

  • willem_n
    Opties

    Ik moet waarschijnlijk nieuwe kabels trekken...

    Hopelijk komt hij dan wel ver genoeg voor mijn radiatorknoppen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat kun je dus eerst proberen door een lange losse kabel door het huis te leggen naar de plek waar je de bridge denkt te gaan plaatsen en dan kijken of het werkt. Is dat OK dan kun je een vaste kabel gaan leggen.

    Uiteraard kun je hem ook via een WiFi client aansluiten of via "internet via het stopcontact" adapters.

  • Micha
    Opties
    Rob2, ik dacht dat die bridge niet werkte via een "internet via het stopcontact" adapter. Of heb ik dat mis? LAN is LAN, maakt niet uit waar het vandaan komt?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het maakt niet uit waar het vandaan komt, als je maar een RJ45 ethernet aansluiting hebt waarmee je naar internet kunt.

    Dat kan dus via een kabel naar je router, via een "internet via het stopcontact" naar je router, of zelfs via een WiFi client die een ethernet aansluiting heeft. Bijvoorbeeld bepaalde WiFi repeaters (bedoeld om meer WiFi signaal op een andere etage te hebben) die hebben zo'n aansluiting en mogelijkheid. Als je er een computer op kunt aansluiten met een ethernet kabel en je kunt daarmee internetten dan is het goed.

    je zou zelfs een 4G router met ethernet aansluiting kunnen gebruiken, maar dan heb je weer een abonnement nodig.

  • RobbiK
    Opties

    Ik heb het zelfde probleem gehad bij het pairen van bridge en knop vanuit onze slaapkamer boven. Ik ben toen naast de router+bridge gaan zitten en toen lukte het zomaar. Daarna de knop in de slaapkamer gemonteerd en die doet het nu al een week of vier zonder problemen.

  • Michael1976
    Opties

    Een tweede bridge, range extender of iets dergelijks zou idd wel handig zijn ...

  • CarloM
    Opties
    Of een signaal versterker zoals IKEA dat heeft voor hun Smart spullen een plug op een andere verdieping is dan meestal al voldoende
  • WillemN
    Opties

    Ja dat zou wel handig zijn. Die optie moet echt komen.

  • Dragunov
    Opties

    Ik zou nog ene aansluiten op zolder

  • renz
    Opties

    Het is jammer dat Tado niet volop inzet op een signaalversterker. Ik was van plan om helemaal draadloos te gaan en dus 16 radiatoren te gaan voorzien van slimme thermostaten maar daar zie ik na het lezen van deze berichten voorlopig toch maar vanaf. Dus R&D gas erop.

  • BarryH
    Opties
    Nog steeds geen zicht op verbetering ? Waarom praten die dingen niet gewoon wifi ? Of ethernet ?
  • Andreplusplus
    Opties

    @BarryH Tja, radio is nu eenmaal betrouwbaarder dan wifi/internet. En dan werkt de aansturing van je verwarming ook nog als je wifi hapert en/of internet eruit ligt.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee dat is het niet, de gebruikte technologie verbruikt veel minder stroom dan wifi, daardoor kan de thermostaat of de slimme knop op batterijen werken. Met wifi zou dat niet kunnen. "voordeel dat het nog werkt als je wifi hapert" is niet erg aansprekend voor de mensen waar het nu hapert omdat het Tado radiosysteem niet genoeg bereik heeft...

    Echter wat wel zou moeten kunnen is een 2e bridge in dezelfde woning plaatsen, ofwel gewoon als bridge ofwel als een repeater richting de andere bridge. Dat Tado dat niet kan is puur een software beperking.

  • D53
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem. Support van tado draagt idd alleen de oplossing om de bridge te verplaatsen. Is in mijn huis ook geen oplossing. Heb houten vloeren en 12 radiatoren. 1 verre radiator heeft heel soms verbinding. Versterken van het signaal is dus echt nodig, ook in mijn geval. Zou t nu niet durven aan te raden aan anderen…dus tado: werk aan de winkel
  • Zwa
    Opties
    Zelfde probleem met structureel verlies connectie bridge die al meerdere lokaties in huis heeft gehad. Repeater hard nodig. Waarom komt deze er niet als het “ slechts” een software dingetje is… komt de behoefte onvoldoende over bij Tado?
  • Helaas ook hier elke keer hetzelfde probleem. Bridge verplaats naar 1e verdieping, maar bereik op BG of 2e verdieping val regelmatig weg. Advies om hem niet in een hoek te plaatsen, niet te dicht bij een muur, kasten en dergelijke, maakt het er niet makkelijker op. Zeker niet als er ook nog is zeer korte snoeren worden geleverd. Er moet echt een versterker komen, zodat er voldoende dekking is in een normale eengezinswoning. Tado doe hier alsjeblieft iets mee

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado heeft al gezegd in een officieel bericht dat ze hier niets meer aan gaan doen. De mensen bij wie het werkt mogen hun spullen terug sturen en krijgen geld terug (in dat bericht staat alleen binnen 30 dagen maar dat is natuurlijk onzin, volgens de wet mag je dit gewoon terug sturen omdat het niet werkt zoals verwacht).

  • Eug
    Opties

    Ik ervaar het zelfde probleem maak niet uit waar je hem plaatst. Mijn vermoeden is dat zij een update hebben gedaan waardoor de connectie internet bridge is verslechterd. Alleen kan ik dit niet bewijzen heb momenteel firmwar 92.1


    Ik heb namelijk sinds kort het probleem daarvoor nooit problemen gehad. Ben nog verder aan het uitzoeken wat er nu anders is.

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb ook 92.1 voor d'r bridge. Geen problemen hier. Batterijen tegen einde levensduur?