Overshoot in temperatuur bij opwarmen.

Ben ik de enige die als het huis koud na een werkdag en dan de verwarming aanzet de temperatuur in het begin enorm over de ingestelde temperatuur schiet?
Mijn instelling is 20 graden. Het loopt soms door naar bijna 21 graden.
Heb een modulerend systeem wat verder prima werkt.
Thermostaat hangt nu 1,5 maand. Verwacht dat die nu wel weet hoe snel het hier verwarmd wordt.
Een 20 jaar oude Honeywell kon dit toch een stuk beter.

Reacties

  • Ik heb hetzelfde en dat na ruim 2jaar nog steeds.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    januari 2020 aangepast

    Ik lees zojuist dat de helpdesk ingeschakeld moet worden om dit te verbeteren. Tado schijnt niet zelflerend te zijn wat dit betreft.

  • Bij mij gebeurt dit soms ook wel eens, maar het is uitzonderlijk. Ik vermoed dat het te maken heeft met bepaalde weersomstandigheden, zoals wind en vochtigheid. Vooral wind uit een bepaalde hoek kan de zaak behoorlijk in de war sturen. Afgelopen dagen was er veel wind en dus duurde het wat langer om de zaak op te warmen en ook de aanvoertemperatuur was iets hoger. Vandaag was het rustiger en zonniger, en toen schoot de temperatuur een graadje boven de ingestelde temperatuur, waarschijnlijk omdat de ketel nog de aanvoertemperatuur van de dagen ervoor had gebruikt.

  • Michael
    Michael | Moderator

    @B79 @TonvandeHaar

    Mocht dit voorkomen neem dan a.u.b. contact op met tado° support


  • Hier dezelfde ervaring @Michael. Hoe kan het zijn dat hier niet op gecorrigeerd wordt?

    Ik heb vloerverwaming en goede isolatie en zit regelmatig in de morgen in de kou (-2gr) en overdag in de hitte (+1.5gr). Dit heb ik noet eerder gehad bij mijn eerdere thermostaten..

    Hoe lossen jullie dit op?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Simpel omdat Tado geen zelflerende thermostaat is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    En omdat de instelbare parameters niet door de klant mogen worden ingezien en aangepast, maar alleen door God Tado zelf.

  • Ik vind het triest dat dit probleem al jaren bekend is en Tado nog steeds niet zo slim is als zeer oude Honeywell thermostaten die dit probleem niet kennen.