Vroege start met vloerverwarming

Ik heb sinds een maand het tado systeem. Op de slaapkamers heb ik gewoon radiatoren met tado thermostaatknop. Hier werkt de vroege start prima. Maar onder werkt dit niet. Hier heb ik ook vroege start geactiveerd maar is die bij lange na niet op temperatuur op ingestelde tijd. Pas 2u later dan ingestelde tijd bereikt de temperatuur pas de ingestelde waarde.

Reacties

  • Micha
    Micha ✭✭
    december 2019 aangepast
    Ik heb hetzelfde probleem. Duurt ongeveer 2 uur per graad. Temp vloerverwarmingswater 45 graden. Keteltemp 55 graden. Hoe lang doet tado erover om mijn vroegestart te leren? Jij hebt tado langer maar dat gaat dus nog steeds niet goed?
    Mijn nachttemperatuur heb ik nu staan op 20 graden, dagtemperatuur 21. Toch gaat ie als een dolle stoken 's-morgens terwijl dat niet hoeft. Misschien moet ik die vroege start uitschakelen en zelf bepalen hoe laat de ketel moet gaan branden?

    Hoe doen andere tado gebruikers dit?
  • Ik heb het zelfde probleem. De tado heeft nog niet goed door hoever de vroege start moet starten om mijn woonkamer met vloerverwarming op te starten om op 20 graden te komen (nachttemp. is 19).

  • Hier het zelfde probleem, mijn termostaat heeft na 2 maanden nog steeds niet door dat ik een traag systeem (vloerverwarming) heb.

  • Ik heb vroege start uitgezet en dan zelf het start tijdstip bepalen :)
    ‘S nachts niet teveel laten afkoelen, dan hoeft hij ook niet zo vee te branden ....
  • Michael
    Michael | Moderator

    @Boschke90 @Micha @morris @wally72 @Nielsie

    Vreemd.

    Ik raad aan om hiervoor contact op te nemen met support.