Verbinding met een 2 draadige CV

Mijn oude thermostaat van Honeywell was verbonden met 2 draden (blauw en rood)

Alleen weet ik niet in welke gaten ik de draadjes moet stoppen bij de Tado thermostaat, want het zijn er best veel. Ik heb de volgende CV ketel: Intergas HRE 28/24 CW4.

Na overleg met Tink, waar ik de product van heb gekocht wisten ze het niet.

Ze gaven aan dat ik het moet aansluiten aan de plus en mi (+ -) Maar dan werkt de ketel niet. Wel werkt de ketel en de thermostaat als ik de draadjes als volgt aansluit:

De blauwe - COM

De rode - NO

Alleen wil ik hier natuurlijk geen problemen mee krijgen en vraag ik mij dus af of dus ook goed is.


Hoor het graag.

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Hee Rob,

    Heel erg bedankt nog voor je snelle reactie!

    Ik probeer manieren te vinden om de helpdesk van Tado te bereiken, alleen kan nergens een telefoonnummer vinden. :(

  • Dit is een nummer dat ik gevonden heb: +32 2 588 26 55

    Wel enkel voor noodgevallen...

  • Ik heb geprobeerd een Vaillant met 2 draden aan te sluiten op + en- ketel blijft stoken draden omgedraaid ketel blijft stoken. Slimme thermostaat van de basisplaats gehaald ketel stopt met stoken de temp staakt 10 graden lager dan ruimte temperatuur

  • Hier hetzelfde probleem, krijg geen contact met de helpdesk :-(

  • Goedemorgen,

    Wij hebben een ATAG cv ketel (ATAG-A-serie-A244EC) waarbij een Honeywell Chronoterm voor Aan/uit functionaliteit is aangesloten. Deze heb ik vervangen met de bedrade Tado smart thermostaat V3 en blauwe (COM) en rode draad (ON) gemonteerd.

    De ketel blijft nu stoken, en dat is niet de bedoeling.

    Hoe kan ik dit verhelpen?

  • Ik heb de vraag bij de helpdesk gepost, en kreeg vrijwel direct een email terug. Online is mijn configuratie nagezien en hier bleek iets verkeerd te staan (in de parameters, neem ik aan, dat is mij niet duidelijk). Dit is aangepast en nu zou ik mijn ketel wel goed kunnen aansturen. Ik ben blij verrast met de snelle wijze waarop deze helpdesk actie onderneemt.

  • @KeesJan hoe heb je de ketel nu aangesloten? Ik heb een handleiding gekregen(heb een a244ec met atag one thermostaat) ik heb nu het op de + - aangesloten en heb de bcu uit mijn cv moeten verwijderen.
  • @fdmeijer: ik heb ook een Atag A244EC en gisteren de Tado aangesloten met opentherm.

    Mijn oude thermostaat was nog een type aan/uit en heb nu via opentherm aangesloten.

    Dat is in de ketel pin 1 en 2 en op de tado + en - (waarschijnlijk waar ook je atag one op zat?). Welk draadje je op de plus doet en welke op de min maakt niet uit. Vervolgens config ID D01 en het werkte allemaal binnen 5 minuten. \

  • Hoi Pieter,

    Ok dus je hebt rechtstreeks de tado aangesloten op de opentherm (1/2) op je cv. (zoals hieronder te zien)


  • Ik heb het artikel van Pieter_19 van nov. 2022 gelezen.

    ik heb een Nefit ProLine NxT, HRC 24/CW4 CT. met opentherm aansluiting.

    is de te volgens procedure voor mij hetzelfde?

    mvgr. Boelie

  • Vervolg op mijn vorig artikel

    ik heb de config procedure gevolgd volgens Piter_19

    bij het saven steeds de mededeling “failed”

    wat gaat nu fout?

    mvgr Boelie

  • Ga naar www.tado.com/start en volg de stappen nauwkeurig
  • Hartelijk bedankt Andreplusplus.

    ik ga het morgen proberen.