Geolocatie

Wanneer het dagprogramma draait en ik ga van huis gaat de radio zoals het hoort naar de afwezigheid temperatuur. Echter wanneer ik de temperatuur handmatig heb ingesteld en ga van huis gaat tado niet naar de afwezigheid temperatuur. Hoort dat zo of moet ik nog iets instellen.

Reacties

  • Ik heb hetzelfde probleem, al een paar keer gehad dat tado bleef doorstoken terwijl ik weg was.

    Wat hier aan te doen??

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat hoort zo. Een handmatig ingestelde temperatuur overruled het schema.

    Bedenk dat de aanwezigheid detectie alleen werkt op basis van mobiele telefoons, er is geen sensor die daadwerkelijk vaststelt of er iemand is (bijv een PIR melder).

    Stel er is iemand in je huis die niet in het systeem bekend is, en de anderen gaan weg. Dan zou die geen verwarming kunnen hebben. Dus is het zo gemaakt dat als je zelf een andere temperatuur instelt, dat voorgaat boven het al of niet (volgens het systeem) aanwezig zijn van de bewoners.

  • Maar in de instellingen heb ik ingesteld dat de Handmatige bediening op het tado apparaat geldig blijft “Tot de volgende automatische verandering”. Er staat daarbij vermeld dat de handmatige wijziging actief zal blijven totdat het volgende tijdblok in het slimme schema start. Bij mij blijft de handmatige instelling echter actief, ook nadat een nieuw tijdblok is gestart. Doe ik iets fout?

  • Michael
    Michael | Moderator

    @ruud3822

    Je hebt dus de V3+ app maak ik op uit je omschrijving?

    Met de V3+ app kan je een instelling doen via de app, als je het balkje helemaal naar rechts schuift dan is de tijd voor oneindig. Als je iets meer naar links gaat dan staat er 'actief tot volgende tijdsblok'. Twee tijdsblokken met dezelfde temperatuur ziet tado° niet als een verandering.

    Helpt dit je verder?

  • Klopt, ik heb de V3+.

    Dat tado twee tijdsblokken met dezelfde temperatuur niet als een verandering ziet, is bij mij de reden dat er niets veranderde want ik heb inderdaad twee blokken met dezelfde instelling. De reden daarvoor is omdat ik dat wilde gebruiken om de handmatige instelling te annuleren op een bepaald moment. Ik zal het oplossen door een klein temperatuurverschil in te stellen, maar vind dat dat eigenlijk aangepast moet worden door tado.