Slimme radiatorknop reageert wel maar de verwarming niet.

Ik heb de slimme radiatorknop in de badkamer aangesloten. Ook de bridge werkt. Als ik nu de opdracht geef om de badkamer te verwarming reageert de radiatorknop, alleen de verwarming wordt niet warm. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Dat is nog niet afhankelijk van de slimme thermostaat die ik nog moet installeren?

De slimme thermostaat moet ik nog installeren. Heb stadsverwarming en Tado geeft aan, na het invullen van het stappenplan, dat ze een check moeten doen. Heb nu een oude Honeywell thermostaat.

Bedankt voor het meedenken.

Antwoorden

  • Mijn bescheiden bedenking (kan verkeerd zijn):

    Als je oude thermostaat (die de ketel aanstuurt) het niet nodig vindt om de ketel aan te zetten omdat de temperatuur in je leefruimte bijvoorbeeld voldoende is, dan zal die slimme radiatorknop dan wel de kraan openzeten maar daar zal niet veel warm water doorvloeien lijkt me en dus.... blijft de radiator (en de badkamer) koud.

    Dus ofwel moet je je thermostaat manueel aanzetten of... de tado -thermostaat installeren.

  • Bedankt Dirk. Inmiddels is alles retour naar de winkel. En heb ik de oude Honeywell weer opgehangen. Die werkt wel. Ik had al ruim 2 weken dagelijks contact met de helpdesk van tado. Zij konden mijn probleem niet oplossen. Helaas.