Slimmer schema

2»

Reacties

  • Goede ideeën hierboven. Het kopiëren van een weekprofiel (ma-vr) naar een dagelijks (ma,di,wo,,do,vr) profiel zou makkelijk zijn. Daarnaast het kopiëren van slimme schema's van een thermostaat naar de andere.
    Ik ben benieuwd wat Tado met onze input doet. En of er de moeite wordt genomen om terugkoppeling te geven.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Een schema die je zelf helemaal naar wens kan invullen en een naam kan geven zou heel welkom zijn.
    Ik heb mijn kinderen om de week en dat heeft een ander ritme dan wanneer ik alleen thuis leef.
    Dus dat ik een schema met en zonder kinderen kan maken zou welkom zijn.
    Ook de naamgeving ervan zou aanpasbaar moeten kunnen zijn. Voor mij bv met kids of zonder kids.
    Of een schema voor vakantie bv kunnen invoeren.
    Als ik meer vrijheid zou krijgen in aanmaken en beheren van schema’s zou ik dit systeem nog efficiënter kunnen gebruiken en daarmee meer gas besparen. Dat is weer beter voor mijn beurs en het milieu.
    Een keuze om bv het schema voor alle ruimtes in 1x te wisselen zou ook fijn zijn.
    Als de kinderen hier zijn moet ik elke ruimte apart aanpassen.
  • Het bovenstaande klinkt allemaal goed. Ik mis alleen nog een tweewekelijks schema. Mijn weken zijn niet identiek aan elkaar. Mijn kinderen zijn er om de week en dat betekend dat hun kamer of netjes op temperatuur is of koud is. Ik heb een aanwezigheidsdetectie of een tweeweken schema nodig om mijn probleem op te lossen. Het mooiste zou zijn dat de aanwezigheid detectie met smartphone per thermostaatknop in te stellen zou zijn en niet alleen voor de tadothermostaat
  • HGB
    HGB ✭✭✭

    Mijn 'oude' Thermosmart (www.thermosmart.nl) kende een standaard weekprogramma dat veel keuzes bood en overzichtelijk was. Daarnaast was er een kalender waarin je ook nog eens voor vakanties of bijzondere dagen af kon wijken van het standaard programma. Kopiëren en plakken geen probleem. Ik vond het ideaal, maar moest overstappen naar Tado om een zoneregeling voor elkaar te krijgen. En over tado ben ik tevreden, maar mis wel mogelijkheden. Misschien kan Tado bij Thermosmart ideeën opdoen?

  • Als nieuwe Tado-gebruiker lees ik veel,vaak goede, suggesties voor verbeteringen. Helaas reageert Tado zelden, en er is geen enkele inzage in werkzaamheden die het softwaresysteem daadwerkelijk naar een hoger niveau tillen. Dat is zeer teleurstellend, en leidt tot een toenemende klant-ontevredenheid. Tado, neem je verantwoordelijkheid!