2de kamerthermostaat in andere kamer

Ik heb een bestaande installatie met kamerthermostaat en radiatorknoppen. Ik zou een 2de kamerthermostaat in een andere kamer willen plaatsen zodat we daar ook de temperatuur kunnen regelen. Deze zou niet bedraad aangesloten worden. Kan dat zonder extensiekit? Dus zou dus de verwarming moeten aanzetten indien de temperatuur daar de laag is, zonder dat we daar een extra radiatorkraan voor moeten plaatsen.
Die 2de thermostaat zou dus eigenlijk als een draadloze temperatuur sensor moeten fungeren.

Reacties

  • Eerst even een andere vraag/opmerking (want de situatie is niet helemaal duidelijk):
    Uit je vraag begrijp ik dat die andere kamer niet voorzien is van slimme knoppen (en misschien de kamer met thermostaat ook wel niet). Wanneer je nu in de kamer met thermostaat warmte vraagt, wordt de 2e kamer dan ook warm? Dit gaat andersom dan dus ook gebeuren.

    Je zult slimme knoppen op je radiatoren moeten hebben om de boel af te sluiten. Als je dit niet wilt, heeft een 2e thermostaat m.i. weinig zin. Kun je namelijk net zo goed de hoofd thermostaat wat hoger zetten.
  • Die heb ik in de living, waar ook de kamerthermostaat staat. Maar als ik daar de temperatuur verhoog wordt de living ook warmer en dat wil ik niet. Dat de radiator in die andere kamer niet afgesloten wordt als de temperatuur bereikt is, is niet zo erg.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je moet beginnen om overal slimme knoppen te installeren. Zolang je dat niet hebt gaat het nooit goed werken. Die knoppen kunnen zelf al warmte vragen.

    Heb je dat gedaan en loop je tegen het probleem aan dat de knoppen de temperatuur in de ruimte niet goed meten (omdat de radiatoren ingebouwd zitten ofzo) dan kun je altijd nog een 2e thermostaat toevoegen. Volgens mij is dat gewoon mogelijk, je moet het wel goed configureren door de juiste ruimtes aan te maken waar die thermostaat en de bijbehorende knoppen in zitten.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Een extra slimme thermostaat kun je heel eenvoudig erbij koppelen. Dit kan zonder bedrading. Mijn slimme thermostaat in de woonkamer is wel bedraad naar de ketel.
    Ik heb dit moeten doen in mijn keuken omdat de slimme knop in een moeilijke plaats zit waar de temperatuur niet fijn gemeten wordt.
    De extra slimme thermostaat heb ik gewoon aan mijn account kunnen toevoegen en werkt prima. Alles communiceert zo dat de thermostaat in de kamer de ketel aanstuurt. Zonder dat er warmte vraag is in de woonkamer. Kan de keuken nog steeds apart verwarmen zonder dat de woonkamer mee verwarmt.
    Het is wel noodzakelijk om in alle ruimtes waar je tado moet regelen slimme thermostaat knoppen nodig is.
    Wat ik dus eigenlijk gedaan heb is een extra temperatuur voelt moeten installeren in de keuken.
    Was vind ik best een prijzige oplossing.
    De eerste weken heb ik het met een losse thermostaatknop gedaan die los op de koelkast stond. Die zat niet eens op het water aangesloten. Maar alleen geconfigureerd als zijnde extra knop in de keuken. En dat werke ook. Was alleen geen gezicht.
  • OKe dit is interessant. Ik heb een slimme thermostaat van tado in de woonkamer maar wil er ook 1 (multiroom) in een apart verhuurde ruimte plaatsen.


    Alle radiatoren inclusief verhuur hebben slimme thermostaat knoppen.


    Als ik een 2de thermostaat in de verhuurruimte plaats kan ik daar dan ook 2 slimme radiatorknoppen aan koppelen?


    Een radiatorknop kan toch nooit meer warmte regelen dan de thermostaat waar die aan gekoppeld is?


    Maw de slimme thermostaat is volgens mij leidend (de temperatuur instelling daarvan)

    Wat als de ene op 23 en de andere op 25 graden wordt gezet?


    En wat als ik de thermostaat op 23 zet en de radiatorknoppen op 20 graden staan.

    Blijft de ketel dan volaan branden omdat feitelijk de temperatuur van 23 graden nooit bereikt kan worden?


    Is dat schadelijk voor de ketel (heb Intergas Kombi Kompakt 28 open therm)


    Tado is onbereikbaar voor me en ik word horensdol van de chatbot

  • 2 accounts nodig

    maar tado werkt ook op apple homekit daar kan je wel beide thermostaten bedienen en bv een 2e home toevoegen van je bedrijf of andere locatie