Eerste nacht met tado staat de cv snachts te branden.....

In het schema gezet dat de ketel om 9.00 uur aan mag gaan blijkt hij om 7 uur al het huis verwarmd te hebben, hier word ik nou niet echt blij van.....?

suggesties?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Staat "Vroege start" aan in het schema? (onder het tandwieltje)

    Dan gaat de ketel eerder beginnen om te regelen dat je om 9.00 de juiste temperatuur hebt. Zet je dat uit dan begint ie pas om 9.00 uur, wat je wellicht verwacht had.

    Bij mij begon hij vandaag 1.5 uur vantevoren. Ik vind dat ook te lang. Maar je kunt het nergens instellen, anders zou ik het op een half uur zetten ofzo.

  • Ja bij mij 2 iur van te voren ik heb dit uitgezet want dat vind ik te lang....
    Rob weet jij of ik mn slaapkamer nu induvidueel kan bedienen dus kan als de thermostaat in de woonkamer op 16 staat een raditorknop cq slaapkamer dan naar 19 kan?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt je huis zelf indelen in kamers en de diverse spullen (thermostaten en knoppen) in die kamers zetten.

    Al die kamers kunnen dan vervolgens een eigen schema hebben. Door de niet zo slimme schema editor is het een boel werk maar het kan wel.

  • Volgens mij gaat Paul zijn idee alleen goed werken wanneer de woonkamer ook slimme knoppen heeft. Wanneer de kamer is ingesteld op 16 en de slaapkamer op 19, dan zal de ketel wel gaan verwarmen; maar als de radiatoren in de woonkamer geen slimme knoppen hebben zal het warme water ook de woonkamer verwarmen...
  • Ja dat is zo t werkt pas perfect als ik daar ook slimme knoppen op zet of ik dat doe weet ik nog niet... als ik nu in de slaapkamer een tado knop aanzet gaat de woonkamer automatisch mee... beetje jammer maar er zijn ergere dingen...