werkt het schema van de thermostaat ...

Opties

werkt het schema van de thermostaat wel of niet? terwijl je niet thuis bent Geolocatie...

het was vanmiddag koud ik mijn huis en de cv brande pas toen ik melde dat ik thuis was

of moet ik hier voor het abbo afsluiten..


😪

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je niet thuis bent doet het schema wat je ingesteld hebt onder Afwezig.

    Normaal gesproken staat ie dan op 15 graden ofzo.

  • Paul1th
    Opties
    Ja maar als je om 16.00 uur naar 20 graden gaat moet hij toch aan gaan? Of moet je dan geo thuis blijven snap hier niks van😥
  • Herminator
    Opties

    Het zou zo maar kunnen zijn dat de geolocatie het schema overruled. Wanneer je namelijk in je schema hebt staan dat je verwarming elke dag aanmoet, maar je op vakantie bent, dan zorgt de geolocatie er dus voor dat je verwarming niet voor niks staat te stoken.

    Je kunt voor je geolocatie een gebied aangeven voor waar het actief moet zijn. Dit betekent dat de verwaming dus pas uitgaat als je bijvoorbeeld minimaal 500 meter van huis bent. De verwarming zal dus ook weer aangaan (geolocatie uit) als je weer binnen die 500 meter komt. Dit gaat overigens allemaal handmatig. De app geeft een melding en je kunt zelf besluiten om alles uit te zetten als je ver genoeg van huis bent. Het extra van een abonnement zit 'm erin dat dit dan automatisch gaat.

    Persoonlijk zie ik niet zo het nu van geolocatie in, omdat die ook niet weten wanneer ik weer thuis ben en ik eigenlijk wil dat de ketel een half uur van tevoren aangaat. Dit zou betekenen dat mijn range ongeveer 30km moet worden ofzo... Ik regel het zelf wel, weet ook wanneer ik op vakantie ga e.d.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    In je "slimme schema" heb je 3 tabbladen. De 1e, "Thuis" is wat ie doet als je aanwezig bent volgens de geolocatie, de 2e "Afwezig" is wat ie doet als je afwezig bent, de 3e is alleen voor het instellen van de "vroege start", dat houdt in dat als je aanwezig bent en er nadert een tijdvak waarin de verwarming aan moet (en die is nu uit), dat de ketel dan eerder aangaat zodat bij aanvang van dat tijdvak de ingestelde temperatuur al bereikt is.

    HELAAS kun je onder "Afwezig" geen schema instellen maar alleen een vaste temperatuur. Het idee is kennelijk dat als je er niet bent, er geen verwarming hoeft te zijn maar alleen vorstbeveiliging. Je ketel gaat dus niet om 16:00 aan als je afwezig bent.

    Er is al genoeg over geschreven hoe dom dat "slimme schema" in feite is. Maar daar doet Tado verder niks aan.