w.Intercom = i;installatie hulp — tado° Community

installatie hulp

Beste,

Ik heb een tado bedrade thermostaat aangeschaft (versie v3+) maar kom er niet uit.

De bedrade thermostaat hangt in de woonkamer, hier hangt 1 grote radiator.

Daarnaast een knopthermostaat in de keuken, dit omdat ik de keuken appart wil verwarmen.

Nu zou het zo zijn dat als de keuken vraagt om warmte de woonkamer automatisch mee gaat en boven de gewenste temperatuur komt. Om dit te voorkomen heb ik in de woonkamer ook een knopthermostaat geinstalleerd.

Nu geven de knopthermostaat en de bedrade thermostaat verschillende temperaturen aan. Als ik de temperatuur via de bedrade thermostaat wijzig wijzigt de knopthermostaat niet. Dit is niet de bedoeling.

Mijn idee was dat de knopthermostaat zou functioneren als een regelaar voor de bedrade thermostaat, is dit ook mogelijk? Zo ja, hoe stel ik dat in?

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je moet de knop en thermostaat in dezelfde ruimte plaatsen en 1 vd 2 als meettoestel aanwijzen (meestal de thermostaat). Dus 2 ruimtes: keuken met 1 knop en woonkamer met 1 knop en 1 thermostaat.
    Pas op dat je de naam van de bestaande kamer uit het lijstje kiest en niet intypt, want dan krijg je een 2e kamer met dezelfde naam. Je moet 2 kamertegels in de app krijgen, niet 3.
  • hoe wijs ik 1 van de twee als meettoestel aan?

als ik nu de temperatuur op de thermostaat wijzig dan wijzigt de temperatuur op de knopthermostaat niet.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dat zijn twee verschillende dingen!

Doe eerst eens wat Andre uitlegt dan lost dat 2e zich op, en kun je daarna kijken of het 1e probleem er nog is.

• Scheper
    Scheper
    8 november aangepast

ik heb en had ze al in de zelfde ruimte

ik heb en had al 2 ruimtes (ook op de app)

de ene ruimte, woonkamer, had op de app ook al een knop en een bedrade thermostaat.

kan iemand het ook gewoon uitleggen voor iemand die geen verstand van deze zooi heeft?

hij heeft vannacht meer gas verstookt dan er normaal in een week door gaat, terwijl hij uit stond!!

ik ben ondertussen al 2 dagen aan het prutsen en snap er geen hol van

als ik die mensen van tado probeer te bellen krijg ik te horen dat ik ze niet mag bellen

ik moet af en terug in mijn mand en hier zoeken naar een antwoord

het stoom komt me de oren uit zolangzamerhand

een dure thermostaat gekocht maar hij kan zo de container in

• Scheper
    Scheper
    8 november aangepast

Rob2 ✭✭✭11:25

Dat zijn twee verschillende dingen!

Doe eerst eens wat Andre uitlegt dan lost dat 2e zich op, en kun je daarna kijken of het 1e probleem er nog is.

ik weet nog steeds niet hoe je 1 van de twee als meettoestel aanwijst

• Rob
    Rob Admin

Dit zal waarschijnlijk bij jou in het Nederlands zijn:

Instellingen —> kamers en apparaten —> woonkamer —> Meettoestel

• ik stop er mee, hij gaat automatisch iedere keer offline.

er staat dan een logotje die zo snel verdwijnt dat ik hem niet eens kan fotograferen

dit is een grote ramp, ik heb vanmiddag een hartritmestoortnis door dit ding gekregen.

ik kan wel janken want de vorige heb ik al weggegooid

• ad rob zo stond hij al ingesteld

en toch werkt het niet, toch houd die knopthermostaat een andere temperatuur.

bijgekomen probleem hij gaat automatisch offline

en zegt dan dat ik aan trouble shouting moet doen

op het scherm verschijnt een logo, als ik hem wil fotograveren dan kon hij het wel doorhebben want dan is hij opeens heel snel verdwenen.

ik wou dat ik deze zooi nooit had gekocht.

• Andreplusplus
    "Trouble shouting", daar ben je idd goed in 😉.
    Maar nu noem je een heel ander probleem, nl. het offline gaan van apparaten.
    Dat heeft te maken met de verbinding met de bridge. Staat e.e.a. ver uit elkaar?
    Kijk hier eens:
    https://support.tado.com/nl/articles/3479030-mijn-apparaat-is-offline-hoe-kan-ik-dit-probleem-oplossen
  • alles werkt er is overal vol bereik, nu gaat hij weer niet offline

eerst ging hij aan als hij niet aan moest

toen was ie iedere keer offline

nu gaat ie niet aan als ik hem aan zet.

waar is de normale handleiding? is er nergens een fatsoenlijke klantenservice die je kunt bellen?

• nu geeft hij weer de storing E2 aan, terwijl hij gisteren de hele dag die storing niet gaf en op dezelfde radiator zat.

help aub ik wordt gek

• Scheper
    Scheper
    9 november aangepast

Na reset kreeg ik fout e1, weer gereset (batterijen er uit) nu is het goed. (voorlopig altans)

vraag 1

ik heb de tado thermostaat die in de woonkamer op de verwarming zat er afgehaald en in de keuken gezet (daar zitten twee radiatoren) alleen nu geeft de ene een hogere temperatuur aan dan de andere ( omdat die verwarming meer warmte geeft?) werkelijke temperatuur is 17 graden, thermostaatknop geeft op de ene 22 en de andere 25 graden aan.

Trekt dit later bij?

vraag 2

hoe kan ik beide knoppen aan elkaar koppelen zodat als ik bij de ene (of op de APP) de temperatur verander dat ook direct bij de ander gebeurt? Nu moet ik het 3x doen 1x op de app en op beide knoppen 1x

vraag 3

zijn er hier ook mensen beschikbaar die tegen betaling willen helpen? (regio Zwolle)

Mijn vaste installateur wil niet komen want die vindt het een vreselijk merk en gaf aan dat hij er alleen maar problemen mee heeft ondervonden. (klinkt bekend)

• en weer terug bij offline,

nu zijn de twee knoppen offline (volgens de app)

als ik er aan draai zijn ze niet offline

Het komt er dus op neer dat ze offline zijn maar niet offline.

ik vat het niet meer.

het spul zal wel in de container eindigen

• uitkomst alles gaat er af en de container in

• Andreplusplus
    Succes er mee. Een beetje paniekreactie dit. Zet liever op marktplaats of terug naar de leverancier
  • Stefan123
    Stefan123
    9 november aangepast
    Uw apparatuur gaat waarschijnlijk offline doordat de afstand tussen de Tado bridge en de apparaten die offline gaan te groot is. Advies is dan ook de bridge zo centraal mogelijk te plaatsen. Dat is dus niet altijd direct bij uw router. Dat een knop offline is betekent dat er geen verbinding is tussen de knop en uw bridge of tussen uw bridge en het internet. Het betekent niet dat de knop niet reageert als u er aan draait.

Met betrekking tot de storingscodes van de thermostaatknoppen kunt u de volgende pagina bekijken:

https://support.tado.com/nl/articles/3482479-mijn-slimme-radiatorknop-toont-foutmelding-e1-e2-of-e4-hoe-kan-ik-dit-oplossen

Heeft u de bedrade thermostaat al als zoneregelaar aangemaakt zoals Rob beschreef? Dan zijn uw thermostaatkranen regelaar en stuurt uw bedrade thermostaat de ketel aan.

U geeft aan dat er (te) veel gas is verbruikt. Bent u er zeker van dat de thermostaat correct is aangesloten en ingesteld? Als u daar niet zeker van bent kunt u het installatieproces in de app nogmaals doorlopen. Het is belangrijk om te weten of uw ketel via opentherm of aan/uit wordt aangestuurd. Dat maakt ook uit bij het aansluiten van de bedrading. Maar het makkelijkste is de installatie in de app doorlopen en aangeven welke thermostaat u voorheen had hangen.