hoe stel ik in mijn app wat het temperatuur moet zijn als ik thuis aankom?

Opties
Ik werk net buiten het cirkeltje rondom mijn woning en ik heb mijn instellingen voor mijn thermostaat op balans staan bij afwezigheid. Omdat ik in de buurt werk zie ik dat mijn verwarming aan gaat en mijn woning word verwarmd naar 19 graden terwijl dit 15 moet zijn. Aanrijdend zou dit steeds hoger moeten gaan. Als ik mijn instellingen wijzig naar eco ipv balans zie ik dat het wel naar 15 graden wijzigt. Echter heb ik een vriend die veel verder werkt en die vind balans prettiger. Ik vroeg mij af of het per telefoon ingesteld kan worden hoe het temperatuur thuis moet zijn bij aankomst. Het is een beetje lastig uitleggen maar hopelijk begrijpt iemand het..

Antwoorden

  • [Deleted User]
    Opties

    Beste OY57,

    Bedankt voor je vraag,

    Wanneer je tado° automatisch de optimale Afwezigheidstemperatuur laat bepalen, verlaagt tado° automatisch de temperatuur afhankelijk van de eigenschappen van je woning en hoe ver je van huis bent. Maar tado° houdt er hier wel rekening mee dat hij in staat moet zijn om de temperatuur weer terug te brengen naar de ingestelde temperatuur van je Slimme Schema tegen de tijd dat je terug thuiskomt. Dat wil zeggen dat hoe verder je je van huis bevindt, des te lager de Afwezigheidstemperatuur zal zijn, omdat tado° dan meer tijd heeft om je huis voor te verwarmen.

    Als je erg dicht bij huis werkt, dan heeft tado° niet veel tijd om je huis voor te verwarmen. Daarom kan de Afwezigheidstemperatuur mogelijk niet zover dalen als je zou wensen. In dit geval kun je de Verwarmen voor aankomst functie uitschakelen en een gewenste Minimale afwezigheidstemperatuur instellen. Ga simpelweg naar het tabje Afwezig van het Slimme Schema in je tado° app en zet de Verwarmen voor aankomst knop naar UIT en kies de gewenste Minimale Afwezigheidstemperatuur waarmee tado° je huis zal laten afkoelen wanneer er niemand thuis is.

    Met vriendelijke groeten,

    Joey

  • OY57
    Opties
    Is het niet mogelijk om per telefoon een verwarmen voor aankomst te selecteren? Voor mijn telefoon bijvoorbeeld eco en m’n vriend comfort? Mijn woning kan ivm energieklasse erg zakken. Soms zakt het naar 12-14graden. Ik vind het zonde om mijn woning te verwarmen terwijl ik afwezig ben. Ik heb de extra pakket gekocht om dit allemaal automatisch te regelen. Zoals het nu lijkt had ik beter misschien zelf steeds op afwezig en aanwezig kunnen zetten. Want met de auto stand krijg ik m’n kachel niet echt uit..