Tado Smart Thermostaat v3 in combinatie met Vaillant ecotec Plus kom niet verder in de instalatie he

Goedenavond allemaal,

Ik heb zojuist mijn Tado Smart Thermostaat v3 en ik loop vast bij het instaleren. ik kom bij het punt:Deactivating the translation module

Find the connector labeled X31 located at the far left of your boiler’s main board. The translation module, VR33, is connected to this connector.

Disconnect the 4-wire cable harness from this connector.


Deactivating the translation module

Find the connector labeled X31 located at the far left of your boiler’s main board. The translation module, VR33, is connected to this connector.

Disconnect the 4-wire cable harness from this connector.

dat kan ik echter daarna komt er te staan:

Rewiring the hot water storage plug

If there is a hot water storage plug connected to the translation module, you’ll need to rewire this. To do so, unplug the hot water storage plug from the translation module.

Connect the hot water storage plug to the X31 connector of the main board.

en dat snap ik even niet. I zie een Opentherm module VR-33 module waar de kabel op zit. het lijkt me dat ik hier niets moet aanpassen omdat Opentherm is of wel?

Opentherm zou met alles moeten communiceren wat ik begrepen heb.


Alvast bedankt voor jullie reactie.


Mvg

Don

Antwoorden

  • Hallo Dondabbousi,

    Bedankt voor jouw vraag,

    In deze opstelling is uw ketel op de EBUS aangesloten, niet OPENTHERM, vandaar ook dat deze module er tussen uit moet,

    Met vriendelijke groeten,

    Joey

  • Hallo Joey,


    Bedankt voor je reactie.

    Moet ik deze alleen loskoppelen dat is alles?

    En dan moet deze dus werken?

    Alvast bedankt voor de reactie.


    Met vriendelijke Groet,

    Don

  • Hi,


    ik heb beetje dezelfde vraag, alleen bij mij lijkt de oude chromatic 370 al via de + en de - op de mainboard aangesloten te zijn. Zie bijgevoegde foto's. Moet ik dan alsnog de VR33 loskoppelen?


    Grt


  • Dondabbousi
    februari 2020 aangepast
    Ja de module moet er tussenuit. Maar ik zelf heb vloerverwarming en Tado is blijkbaar niet de beste combinatie met Vloerverwarming. Dus ik denk er aan dat ik alle radiator knoppen en de hele zooi terug ga sturen. De vloerverwarming blijft warmer worden en de temperatuur gaat richting de 40 grade. Schijnt door de radiator knoppen te komen van Tado. Ik heb 6 van die radiator knoppen naast de thermostaat. De klantenservice weet geen echte oplossing aan te dragen. Zonde van bijna €800. Die ga ik nooit terug verdienen. Ik ga zelfs extra kosten maken omdat mijn ketel op volle toeren draait door de niet echt slimme meter :-(
  • Ok, bedankt. Ik moet eerlijk zeggen of ik er ook iets mee gaan bezuinigen?

    Mijn chromatic stond altijd op 20 graden en soms op op 20,5 graden (dit was incl de VR33 en chromatic rechtstreeks op de mainboard zoals op foto 1).

    Nu klaagt me vrouw dat het met 20 graden koud is en staat nu standaard op 21 graden. Uiteraard kan het zijn dat het komt doordat de VR33 nog aangesloten is, maar als me Tado toch al rechtstreeks op de mainboad is aangesloten, vraag ik me af of die VR33 sowieso wat doet (zowel in de oude, als nieuwe situatie)?

    Verder lees ik geen goede ervaringen met de vroege start, dus die heb ik ook maar uit staan. Heb nog wel 4 Tado thermokranen liggen, maar aangezien ik gewone aan/uit draaiknoppen hebben, moet ik daar ook eerst iets nieuws voor kopen.

    Ben benieuwd hoe die niet tevreden geld terug garantie werkt.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt de temperatuur via het slimme schema wel op 20.5 zetten. Met handbediening niet.

    Een van de vele voorstellen voor verbetering die er al lang ligt maar nooit opgepakt is door Tado.

  • weet iemand een oplossing bij vloerverwarming met de Tado radiator knoppen in andere ruimtes?

    Als die warmte vragen dan lift de vloerverwarming mee en dan wordt het bloedheet in de woonkamer.