Hoe koppel ik een radiator thermostaat aan de smart thermostaat?

Hallo,

Ik heb in mijn woonkamer de slimme thermostaat hangen en op de radiator in dezelfde kamer zit een slimme radiatorknop.

Echter zit de radiator weggewerkt achter een ombouw en hierdoor meet de slimme radiatorknop hogere temperaturen dan de werkelijke kamer temperatuur.

Mijn vraag is. Kan ik deze slimme radiatorknop koppelen aan de thermostaat in dezelfde kamer en dan bedienen via de thermostaat (die wel de werkelijke temperatuur meet)?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mvg,

Manolo

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Hoi Rob,

    Bedankt voor je antwoord.

    Maar kun je aangeven hoe ik dat moet doen?

    Moet ik ze allebei eerst verwijderen uit mijn bestaande set up en opnieuw installeren?

  • Michael
    Michael | Moderator

    @Manolo

    Klopt inderaad :)

  • @Manolo In de app bij instellingen, vervolgens onder het kopje "thuis" en dan klikken op apparaten. Daar staan de thermostaat en verschillende knoppen onder elkaar. Als je op een van de thermostaatknoppen klikt zie je dat je kamers kunt instellen. Ik heb de twee knoppen in de woonkamer in de 'kamer' verwarming gezet, dat is de 'ruimte' die door de thermostaat wordt gecontroleerd. Vanaf dat moment zal de Tado thermostaat centraal de temperatuur regelen voor de de gekoppelde knoppen.

    Kan je iets met deze beschrijving?
  • Wie kan mij helpen. In heb 2 slimme radiator knoppen, huiskamer voor en huiskamer achter. Ik wil de huiskamer achter de regelaar laten zijn van beide knoppen. Hoe kan ik dat regelen? Alvast bedankt.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Die moet je in dezelfde ruimte configureren. Dus geen 2 tegels maar 1. Bv woonkamer. Dan ergens in de instellingen kan je aanwijzen welke als meetpunt gebruik moet worden