Tikkende thermostaat

Mijn thermostaat maakt een tikkend geluid, is dit normaal?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Als je hem in aan/uit modus gebruikt wel ja.

    Dat is niet handig, het is beter om het bus protocol van je ketel te gebruiken (vaak OpenTherm).

    Dan tikt ie niet en je spaart ook gas.

  • Hoi dank je wel voor je reactie. Hoe doe je dat? Wij hebben een remeha quinta 35s
  • De kamerthermostaat is nu met een twee arderige kabel aangesloten op de no en com aansluiting. In de ketel op bus 1 en 2 wat volgens het schema de modulerende aansluiting is. Hij tikt of steeds. Moet ik deze gewoon aansluiten op de plus en de min in de tado thermostaat?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja hij moet op de + en - maar voor je dat doet moet je eerst zeker weten dat de ketel bijv OpenTherm heeft en dat de kabel aan de kant van de ketel op de juiste schroefjes zit. Meestal moet je de kabel verplaatsen voor zo iets.

    En als je dat gedaan hebt en aangesloten moet je de Tado ook opnieuw configureren.

  • Inderdaad ik heb nog contact gehad met tado en die hebben mij de installateur handleiding doorgestuurd, vervolgens geconfigureerd. Ketel heeft opentherm en de tweeaderige kabel was correct aangesloten. Op de kamerthermostaat de kabel aangesloten op de plus en de min. Radiatoren werden alleen gloeiend heet. Hopelijk vandaag niet meer aangezien de thermostaat moet “leren”. Super bedankt voor je reactie Rob
  • Ow ja en het tikken is weg👍😀