Automaties verwarmen

Ik heb een slimme thermostaat hangen aan de muur en via de app ingesteld op een bepaalde temperatuur 18graden overdag. Alleen na loop van dag gaat de temperatuur langzaam oplopen naar 23 graden hoe is dat mogelijk deze moet toch altijd op dezelfde temperatuur blijven staan en niet gaan verwarmen wat hier vraag ik niet om hoe kan dit

Antwoorden

  • Dat is inderdaad vreemd. Ik heb geen enkel idee.

    plaats hier een foto van jouw slimme instellingen en een foto van de grafiek van een hele dag waarop dit gebeurt. Kunnen we meekijken en meedenken.

  • Wat ook nog kan, is dat de temperatuurcompensatie van die ruimte niet goed staat. Kun je vinden bij instellingen en de betreffende ruimte.

  • De temperatuur in je kamer kan oplopen door 2 zaken: zon en ketel. Die eerste kunnen we de afgelopen maanden helaas uitsluiten, dus blijft ketel over.
    Uit je vraag weet ik niet of je ook nog andere kamers hebt die je met slimme knoppen hebt uitgerust. Als dat het geval is, kan het zo zijn dat 1 van die kamers warmte vraagt en daardoor je kamer warm wordt omdat die weliswaar een thermostaat heeft maar geen slimme knoppen die de radiatoren afsluiten.
    Wanneer dit niet het geval is, dan lijkt het erop dat je thermostaat stuk is.
    Maar wat MickelMoen al aangeeft, je kunt in de grafiek (rechts bovenin de ruimte van de app) zien of de ketel wordt aangestuurd. Controleer dat eens
  • Ik heb nog 1 kamer een slimme knop op de radiator zitten. De andere kamer die wil ik met de loopt van de tijd voorzien van een slimme knop.
    Ik heb alleen beneden een thermostaat hangen aan de muur. Beneden heb ik ook nog vloerverwarming liggen. Maar vind het raar dat die kamer waar de slimme knop aan zit gewoon rond de gevraagde temperatuur blijft en de ruimte beneden steeds oploopt naar de 24 graden
  • weet niet hoe ik een foto kan plaatsen van de grafiek hierop
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dit gedrag is precies wat je kunt verwachten als je in 1 kamer een slimme knop zet en in een andere kamer een thermostaat maar geen slimme knop... als die losse kamer afkoelt door bijvoorbeeld wind die erop staat en de woonkamer is beter geisoleerd of krijgt meer water dan zal het daar te warm worden.

    Je kunt het wellicht wat verbeteren door de kranen in de woonkamer een beetje dicht te draaien.

  • Dat ga ik proberen. U raad mij dus aan om in de overige radiatoren ook slimme knoppen erop te zetten zodat het probleem volledig is opgelost
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    De vloerverwarming in de kamer maakt het iets ingewikkelder maar daar is genoeg over te lezen.

    Soms blijkt het wel mogelijk te zijn een slimme kraan op de vloerverwarming te zetten, maar nooit in de plaats van de kraan die er nu al zit en die op een thermostaatkraan lijkt, maar altijd als extra kraan (dus leiding doorzagen en kraan er tussen zetten).

    En anders een speciale klep.