[Released] Slave mode voor Tado Radiator kranen zelf instelbaar maken

Beste Tado ontwikkelaars,

Het zou fijn zijn dat we Slave mode op slimme radiator kranen zelf zouden kunnen in & uitschakelen. Op dit ogenblik moeten we hiervoor nog contact opnemen met jullie helpdesk. Dit lijkt mij een onnodige work load voor uw helpdesk en zou voor ons het instellen & installeren vlotter laten verlopen.

Bedankt!

15
15 stemmen

Completed · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Een slave mode oplossing zou ook kunnen voldoen bij een situatie waarbij de woonkamer met een centrale tado thermostaat een aantal radiatoren in de woonkamer met tado radiatorknoppen aanstuurt (en viceversa).

    Als er ‘s-avonds een gordijn dicht moet waaráchter zich een radiator met tado radiatorknop bevindt dan blijft die radiator gewoon reageren op de centrale tado thermostaat, en werkt niet onafhankelijk.

    Dus als het kouder wordt in de woonkamer dan draait die radiator áchter het gordijn vol mee, en verwarmt de ruimte áchter het gordijn......

    Draai ik die specifieke radiatorknop dan op een lagere temperatuur omdat zonde is van het verwarmen, worden alle radiator knoppen en de centrale radiator thermostaat ook op die lagere temperatuur ingesteld.....

    Dit is op te lossen door de ‘gordijn’ radiatoren een aparte zone / kamer te geven maar er zijn al te weinig zones beschikbaar (max 10 bij het plaatsen van een centrale radiator thermostaat).

    Een uitbreiding van het maximaal aantal zones / kamers tot 16 of 20 zou in dit geval dus kunnen helpen.

    Maar ook een soort Master (centrale thermostaat) - Slave (radiatorknop) waarbij ik tijdelijk een tado radiatorknop even loskoppel van de centrale tado thermostaat

  • Nummer 1 op mijn Tado wensenlijst!

    Een simpel schakelaartje in de app welke dit regelt zou heel fijn zijn.
  • Ik begrijp het even niet. Bij instellingen kun je dat gewoon doen. Aanwijzen welk van de apparaten in dezelfde ruimte slave of master is. Of kan dat alleen in de laatste versie en niet in voorgaande modellen.

    Overigens kun je in dezelfde ruimte ook twee masters hebben.

    Ik heb een kamer ensuite. Alleen Tado knoppen op de twee radiatoren. Zijn de schuifdeuren gesloten, dan regelen ze de ruimtes afzonderlijk. Zijn de schuifdeuren open, zijn ze min of meer gedwongen om samen te werken.

  • @MickelMoen en wat als de thermostaat een verdieping lager hangt dan de thermoskraan?
  • Deze functie is nu beschikbaar? Ik kan het in de app niet vinden...
  • @micky_nl het is nu beschikbaar via my.tado.com en via de app.


    Instellingen

    Dan naar kamers/apparaten

    Dan op de kamernamen klikken.


    Daar ziet u de instellingen om een kamer "onafhankelijk" te maken.

  • Hallo,


    ik ben al erg blij dat ik het handmatig kan regelen. Super.

    Maar omdat dit zo handig is, zou het mooi zin als dat ook in het slimme schema verwerkt kan worden.


    De situatie bijv. een werk/speelkamer, die door de weeks gewoon de verwarming moet triggeren om hem op 19-20 graden te houden zodat je lekker kunt werken. En in het weekend hoeft ie niet op temperatuur te blijven en mag ie 'meelopen' met de hoofdthermostaat (dus kamer losgekoppeld van zoneregelaar, en triggert dus niet de verwarming)


    Ik weet niet of ik de enige ben met zo'n sitatutie, maar dat zou een erg mooie toevoeging zijn, want dan hoef ik de app niet meer te openen eigenlijk. Het werkt gewoon super verder.