Convectorput woonkamer

Onlangs heb ik een tado v3 thermostaat aangeschaft en geïnstalleerd. Nu wil ik aanvullend slimme radiatorknoppen in mijn woning aan het systeem toevoegen.

Het plan is om de knoppen te plaatsen in de volgende ruimtes:

- 3 slaapkamers
- badkamer
- woonkamer (waar de thermostaat hangt)

In de woonkamer heb ik 3 radiatoren, 2 normale en een (vrij oude) convectorput. De kraan hiervan zit in de put zelf en is (nog) niet thermostatisch.

De vraag is, is het verstandig om de radiatorkraan van de convectorput te vervangen en daar ook een slimme knop te plaatsen? Of kan ik deze laten zoals hij is? Ik kan me voorstellen dat de knop niet goed de temperatuur kan meten in de put omdat de warmte daar in blijft hangen.

Kan iemand mij adviseren wat te doen? Alvast bedankt!

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Lees aub eerst even enkele van de vele onderwerpen die er al zijn over "ik heb maar in een deel van mijn kamers slimme knoppen geinstalleerd en nou gebeuren er ongewenste dingen"...

    In het kort komt het er op neer dat als je ongeregelde radiatoren hebt in de woonkamer waar je thermostaat hangt en thermostaatknoppen op andere plekken, het in de woonkamer te warm zal worden.

  • Hartelijk dank voor jullie reacties. Duidelijk verhaal. Er komt ook een slimme knop in de convectorput!