-
Ervaringen met tado X vs V3+
Voor ik van start ga wil ik eerst graag vermelden dat mijn opmerkingen niet bedoeld zijn om te klagen, maar als goedbedoelde terugkoppeling op de tado X thermostaat zodat in de toekomst wellicht verbeteringen kunnen komen. Daar ik een grote fan ben van thread/matter en ook verschillende borderrouters en nodes heb (apple TV…
-
Geen logische bediening van thermostaat door Siri of Apple opdrachten
Bij bediening thermostaat door Siri of Apple opdrachten moet ik altijd schema hervatten doen als ik terug naar de normaal situatie wil. Zou beter zijn bij een Apple opdracht of een Siri commando dat dit enkel zo blijft tot de volgende tijdsblok en dan terug normaal wordt. Zoals de situatie nu is: Schema staat ingesteld op…
-
Tado: Geef gebruikers de controle over comfort én besparing!
Sinds kort gebruik ik de Tado zone-regeling en over het algemeen werkt dit goed. Een van de belangrijkste redenen dat ik voor dit systeem heb gekozen, is om mijn gasverbruik te verminderen. Ik houd mijn woonkamer op 18 graden, wat voor mij een prima temperatuur is. Echter, wanneer ik het Klimaatcomfort-scherm open, geeft…
-
Maximum temperatuur per thermostaat
Maak het mogelijk om een maximum temperatuur per thermostaat in te stellen.
-
Ideale temperatuur lager of zelf instellen
Ik wil graag de ideale temperatuur zelf instellen of dat deze lager ingesteld wordt. De overheid adviseert om de thermostaat op maximaal 19 graden in te stellen. Zowel vanuit klimaatperspectief als nu met de oorlog in Oekraïne is dat een goed idee. De app geeft dan het advies dat dit te koud is. Op deze manier dragen…
-
"Handmatige bediening op het tado apparaat" ook laten gelden voor de app.
Probleem: 'S avonds doe ik of mijn huisgenoten de verwarming wel eens een graadje lager of hoger vanuit de app. Deze wijziging wordt dan in de app standaard gedaan "Totdat je het schema hervat" (=oneindig ...). Let je dan even niet op, staat vervolgens de verwarming de hele nacht aan omdat je vergeet in de app het schema…
-
Tado API informatie & documentatie (CV/central heating/smart thermostat informatie)
(see English below) Voor zover ik kan zien kan men via de Tado API wel gegevens van alle slimme thermostaatknoppen (en ruimtes) uitlezen. (Ik gebruik hier zelf Home Assistant voor.) Echter, behalve voor warm water, ontbreekt echter de centrale informatie over de CV-ketel. Zo kan ik wel zien met welk vermogen de individuele…
-
Na handmatig terug naar schema
Als ik in de app de temperatuur handmatig verander kan ik hem zo instellen dat hij daarna weer terug gaat naar het schema. Als ik op een knop de temperatuur instel kan dat niet. Daarmee wordt de kracht van het schema ondermijnd. Nu moet ik 's avonds checken of niet iemand aan de knoppen gezeten heeft. Slechte zaak. Graag…