Warm water regelen bij Vaillant

Hi,

De radiatorknoppen en de thermostaat zijn werkend. Echter krijg ik geen controle over het warm water via Tado bij onze Vaillant Ecotec Pro VCW BE 286/5-3 R2.

Als we de kraan open draaien op warm springt de boiler aan. In comfortmodus staat deze maar ook zonder comfortmodus gebeurt er niks als ik aan de slider met warm water kom in de app.

Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg? De thermostaat en de boiler staan in verbinding via e-bus.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Wat bedoel je met "werkend"? Dat is me niet duidelijk uit je beschrijving. Je zegt dat de boiler aanspringt als je de kraan open draait, dat is dan toch OK?

  • Hi Rob,

    Ik zie in de app van Tado een kadertje om het warm water uit te schakelen of naar maximaal 65 graden te brengen. Het maakt op dit moment niet uit in welke stand deze slider staat, ik blijf warm water uit de kraan krijgen en is er telkens een opstarttijd waardoor er best wat water verspild wordt.

    Ik dacht dat dit ervoor ging zorgen dat mijn warm water al op temperatuur was en/of ik dit volledig kon uitzetten zo.

    Ik hoop dat het zo duidelijk is.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Staat er in je overzicht wel AAN bij het warmwater? Anders moet je het schema aanpassen of de aan/afwezigheid.

    Wat de ketel precies doet als je het AAN of UIT doet dat wisselt per ketel. Ik ken die ketel niet, bij mij schakelt hij tussen eco en comfort maar er zijn ook ketels die dat niet doen.

  • De ketel doet niets als ik het aan zet of uit zet. Ik ga er dan maar vanuit dat mijn ketel helaas een beetje eigenwijs is en dit niet doet.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Als bij mij die tegel op uit staat komt er 55 graden water uit de kraan. Als ik de schuif wel gebruik dan wordt het water geregeld naar de gewenste temperatuur die je op de tado vraagt.
    Maar elke ketel gaat er anders mee om.
  • Hallo

    Bij mij heeft de warmwaterregeling voor douche altijd gewerkt tot een half jaar terug. Ik kon dus op elk moment met de app warm water aan/uit zetten en/of de temperatuur in stellen. Dat werkte heel goed...maar nu dus niet meer. Heb reeds een ticket lopende bij Vaillant maar voorlopig werd ik wat afgescheept :-(.

    Ketel is ook Ecotec pro 286 met ebus.

    Mvg.

    ferb

  • Even melden dat warm water instellen terug werkt. Had blijkbaar toch iets verkeerd ingesteld op de ketel. Probleem lag dus helemaal niet bij Tado.

  • ik heb net hetzelfde probleem, tado app regelt het warm water niet van de vaillant ecotec plus ketel, thermostaat en ketel staan in verbinding met e-bus, misschien ook iets verkeerd ingesteld op de ketel maar wat ?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Geen idee. Als je dat wilt weten raadpleeg dan de servicedesk.