Temperatuur per 0,1 graad aan kunnen passen

Opties

De reden dat ik voor Tado heb gekozen is omdat deze per 0,1 graag instelbaar was. Waarom is dit weggehaald?

Kan dit terug gezet worden? Wat mij betreft in een "expert" modus oid, maar laat de gebruiker zelf kiezen wat hij/zij prettig vind (per 1, 0,5 of 0,1 graad instellen)

24
24 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Voor mij geldt hetzelfde. Als het bij aanschaf 0,5 graag was geweest had ik hem niet gekocht.

    Graag een keuze laten aan de gebruiker tussen 0,1 of 0,5 in het menu ofzo. Nu krijgt iedereen 0,5 omdat er een aantal gebruikers aangeeft 0,5 te willen maar als jullie dat eerst aan het forum zouden hebben gevraagd dan had de (zwijgende) meerderheid waarschijnlijk 0,1 aangegeven of de mogelijkheid te kunnen kiezen in de instellingen.

  • huibk
    Opties

    Niet elke gebruiker, niet elke ruimte en niet elk huis is hetzelfde.

    Ik zit aan de 0,5 graad kant.

    Maar dit is wel een instelling waard.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je hem alleen maar uit of op 20.8 wilt zetten kan dat nog steeds, want in het schema kun je wel per 0.1 graad instellen.

  • micky_nl
    Opties
    Alsof je die 0,2 graad echt overal waar je je bevindt daadwerkelijk merkt…
  • Eens! Wij missen ook de fijnere instelling. Ik vind het ook raar dat via Siri de halve graad niet werkt.
  • jp50
    Opties

    Begrijp niet dat de 0,1 instelling verdwenen is, vind dit echt niet kunnen, een wijziging dient een verbetering in te houden, anders blijf je eraf.

  • Ik heb even gekeken in de app, omdat ik wel temperaturen heb van bijvoorbeeld 20,2 graden. Maar dit is ingesteld in het weekschema, daar kan het (nog) wel. Als ik over ga op handmatige bediening zit ik ook vast op de 0,5 graden stappen.

    Het is vrij eenvoudig lijkt mij om bovenste voorstel toe te passen, en in het kader van energie zuinigheid zeker een prima plan.

  • MichelS
    MichelS
    november 2021 aangepast
    Opties
    Ik begrijp t eerlijk gezegd ook helemaal niet dat dit uit de app is verwijderd. Ik vond t eerlijk gezegd al best vervelend dat ik niet per 0.1 kon instellen op de thermostaat zelf, maar dan had je nog de app die dat wel kon. Dat is nu niet meer mogelijk. Vanuit energie verbruik is t niet handig. Bij 0.5 graden, gaat mijn vloerverwarming in volle stand, terwijl bij bij 0.1 of 0.2 dan gaat ie “gedoseerder” branden (dus zuiniger) omdat ie maar 0.1 hoeft op te warmen. Heel graag terugzetten dus (en liefst ook op thermostaat!!) Grt, Michel
  • De app heeft de mogelijkheid, dus lijkt het mij ook niet heel lastig om dit beschikbaar te stellen via een configuratie menu; keuze kunnen maken tussen per 0,1 of 0,5 graad instellen. Zeker ook met het oog op "besparingen"

  • Robert_L
    Opties
    Ik stel voor om via de app alle kamers op 0.1 graden in te kunnen stellen. Geeft de beste mogelijkheid om op je wensen af te regelen.