Knoppen raken los
Vorig jaar een Tado systeem geïnstalleerd. Over het concept ben en blijf ik enthousiast: heerlijk dat kamers afzonderlijk van elkaar en via de app kunnen worden verwarmd.
Maar nu de kachel na de zomer weer wordt opgestart, loop ik er tegenaan dat dit niet zonder moeite gaat:
Van veel radiatoren raken de knoppen los. De Tado knoppen schuiven er langzaam af, waardoor radiatoren continu warm blijven. Ondanks dat de juiste connectie stukken geselecteerd zijn.
Valt hier iets aan te doen? Het verknalt wel een beetje het plezier dat ik in het systeem heb.
Reacties
-
Ik zou een paar druppels lijm adviseren.
Ben toch al niet zo’n fan van al die hulpstukken maar soms kan je niet anders. Of je moet alle ventielen gaan vervangen voor een exemplaar waar de tado knop direct op gemonteerd kan worden.
In mijn geval moest alles toch vervangen worden en ben ik met een tado knop naar de groothandel gegaan om te kijken welk ventiel direct past.
Na bijna 2 jaar zit alles nog steeds op z’n plek.0 -
Ik heb ook twee radiatoren waar het direct opgeschroefd zit. Daar zit het prima idd. Maar alle anderen hebben een hulpstuk, en de helft daarvan schuift er gewoon na korte of langere tijd af.
Lijm is wel een idee.... moet wel een lijm zijn die kunsstof op metaal lijmt.... ik ga eens zoeken.
0 -
Wat ik al vaker meegemaakt heb is dat die hulpstukken dan niet helemaal goed op de kraan geduwd/gemonteerd zijn. De meeste hulpstukken (uiteraard afhankelijk van de kraan) klikken ergens achter waardoor ze er niet zomaar meer af kunnen schuiven. Maar daarvoor moet je ze wel echt ver genoeg aandrukken en dat kost soms best wat kracht heb ik gemerkt.
uiteraard afhankelijk van de kraan en type hulpstuk!
0 -
Ik heb nu Heimeijer radiatorkranen. Passen de Tado kranen goed op het ventiel?
0 -
Ja, past probleemloos op zulke Heimeier kranen zonder adapters.0
-
Maar dan nóg, zitten de knoppen niet echt vast. Even verkeerd vastpakken bij verstellen of schoonmaken en je hebt de knop in je hand. Ik dacht dat ik had gelezen dat dat beter was gemaakt?
0 -
Ja ik ervaar dit ook en ik vind het echt jammer dat zo'n mooi high tech systeem dit zo shabby heeft opgelost.
0