Geolocatie Samsung Android 11 werkt niet

Heeft iemand geolocatie werkend op een Samsung telefoon met Android 11? We hebben een S21 en een A52 en op beide telefoons werkt het pas op het moment dat je de Tado app daadwerkelijk opent.

Onderstaande instructies heb ik meerdere keren nagelopen (ook al is er geen omschrijving voor Android 11) maar ik krijg het niet aan de praat.

Hoe kan ik de batterijoptimalisatie voor de tado° app op Samsung apparaten met Android 7 (Nougat), Android 8 (Oreo), Android 9 (Pie) en Android 10 deactiveren? | Helpdesk

Hoe kan ik achtergronddata in de Android-instellingen activeren? | Helpdesk (tado.com)

Antwoorden

  • Dit probleem hebben wij ook geconstateerd. Alles werkt perfect behalve automatisch afwezig...pas nadat op de app is geklikt
  • Ik heb daar ook last van op een OnePlus 6t met android 11

  • En ook met de sony xperia 10II helaas

  • Ik zie eigenlijk sinds 5/6 oktober dat het soms meer dan een uur kan duren voordat ik op afwezig schiet. Hetzelfde gedrag met een andere Samsung telefoon. Er zijn verder geen instellingen app/tado aangepast ofzo.

  • Tado,

    Gaan we hier nog wat aan doen?

    Ook mijn eigen telefoon Motorola g pro heeft nu hetzelfde probleem.

    Blijkt dus een algemeen probleem te zijn.

  • Ik heb dezelfde problemen, abonnement is beetje nutteloos zo
  • Ik heb hetzelfde voor om mijn Samsung Galaxy S9+.
    Gaat maar pas op afwezig na het openen van de app zelf.
    De instellingen heb ik niet veranderd. Maar nu nog eens na gekeken en alles staat juist ingesteld. App niet in slaapstand en ook geen batterij optimalisatie...
  • Ik heb dezelfde problemen op twee Xiaomi Android 11 toestellen, een Poco X3 en Mi 10 5G. Een vertraging van vele uren, voordat de locatie zichtbaar wordt in Tado. Het werkt wel goed op een Apple iPhone Xr.


    Let wel.

    Alle instellingen staan op de Android toestellen zoals Tado het heeft beschreven

    Geofencing werkt wel probleemloos op de drie telefoons bij een andere app met dezelfde Geofencing functionaliteit. Daar wordt binnen enkele minuten/seconde aangeven dat iemand de locatie verlaat of opgaat.

  • Hier dezelfde problemen met een Samsung Galaxy S8 (Android 9) toestel, terwijl een iPhone prima werkt.

  • Bij ons lijkt het verwijderen en opnieuw installeren van de tado app te helpen
  • Ik zie in mijn Appstore geschiedenis dat Tado 2 dagen geleden is geupdate, toevallig gaat het sindsdien ook weer beter hier.

  • Is opgelost , werkt weer bij mij na update van de app.
    Volgend bericht gekregen van Tado:

    ontwikkelaar:
    Hallo, bedankt voor de feedback. We hebben het probleem inmiddels weten te verhelpen met 6.23.1. Uw tado° team.
  • lambocars
    lambocars
    oktober 2021 aangepast

    Bij mij lijkt het nog steeds niet te werken.

    2x toestel android, alle instellingen goed gezet zoals hierboven, nieuwste versie van de app en nog steeds als ik van huis ben sta ik nog als aanwezig als mijn partner kijkt in de app. Pas als ik mijn app open sta ik gelijk op afwezig.

    Andersom het zelfde. App ook al opnieuw geïnstalleerd maar dat lost het ook niet op.

    Ik heb de tado gebruikt gekocht. Een V2. Ik lees veel over betaalde functie voor geolocatie maar zie daar niks van terug in de app?

  • Nadat bovenstaande problemen waren opgelost is het nu bij ons weer terug. Nog meer mensen problemen?