Verbinding 'klappert' na vervangen batterijen

Opties

Ik heb al een geruime tijd mijn verwarming in huis voorzien van Tado. Ruim achter radiatoren in huis. Werkte altijd prima. Maar na het vervangen van de batterijen op twee radiatoren (op twee verschillende plekken in huis) is de verbinding niet meer stabiel. Het 'klappert': op het ene moment wel een verbinding, het andere moment niet. Dit is erg lastig omdat daarmee ik de ruimtes niet meer kan aansturen. Wat is hier de reden van én wat is de oplossing?

(let op: het heeft voor de batterijwissel altijd goed gewerkt, én de juiste batterijen zijn gebruikt bij de wissel)

Antwoorden

  • caardweg
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik de batterijen nog niet vervangen, volgens de App hoeft dit ook nog niet. Het is een behoorlijk irritant probleem om dat het geklapper van het ventiel door de hele cv installatie dreunt. Ik heb het ventiel in de radiator al laten vervangen maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het probleem is na te bootsen door de radiator met een gewone knop een beetje open te zetten. Het lijkt mij dus dat de Tado knop niet genoeg kracht heeft om de radiator af te sluiten als dat nodig is. Zoals eerder gezegd, de app laat zien dat de batterijen nog ok zijn