tado° en de Ihto Daalderop Cube Duo voor radiatoren en vloerverwarming

Opties

Ons huis wordt totaal gerenoveerd. Voor de verwarming hebben we het volgende voor ogen :

Op het gelijkvloers is er overal vloerverwarming. In de leefruimte is er bedrading voor een slimme tado° kamerthermostaat.

Op de eerste en tweede verdieping zijn er (7) radiatoren. In de grote slaapkamer is er bedrading voor een tweede slimme tado° kamerthermostaat.

De CV ketel is een Itho Daalderop Cube Duo. Deze levert warmwater voor één zone met lagetemperatuurverwarming (LT voor de vloerverwarming) en één met hogetemperatuurverwarming (HT voor de radiatoren). Er is geen externe driewegmengkraan, noch pompverdeler nodig. De 2 thermostaten worden aangesloten op de ketel.

We voorzien tado° Slimme Radiatorknoppen op alle radiatoren.

Mijn vragen : is dit een goede oplossing ? Zijn er speciale voorzieningen of beperkingen ? Is de tweede kamerthermostaat nodig als we slimme thermostatische knoppen hebben op alle radiatoren ?



Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat lijkt een mooie opstelling
    Er is iets nodig om het 2e circuit van de ketel te besturen. Dat kan een 2e thermostaat zijn, evt zou het ook met een extensiekit kunnen vlgs mij.
  • Dag JPgoem,

    Ik heb eenzelfde systeem thuis en onlangs een Starterskit- Draadloze Slimme Thermostaat V3+ en 4 radiatorknoppen gekocht om de verwarming te regelen op de bovenverdieping in zone 2 (HT). Op de benedenverdieping heb ik alleen vloerverwarming die wordt verwarmd via zone 1 (LT). Hier maak ik gebruik van een Spider thermostaat van Itho Daalderop.

    Op de bovenverdieping (zone 2) heb ik 4 radiatoren die ik allemaal heb voorzien van een slimme radiatorknop. In één van de kamers hangt daarnaast de draadloze thermostaat.

    Na alles te hebben aangesloten loop ik tegen het probleem aan dat de pomp van de CV-ketel steeds blijft draaien en dat de ketel na een tijdje verwarmen stopt en opnieuw opstart. Dit blijft continue zo doorgaan waardoor ik noodgedwongen de thermostaat weer heb losgekoppeld. Ik heb het gevoel dat de slimme thermostaat niet goed communiceert met de ketel en dat ik de draadloze ontvanger misschien op de verkeerde manier heb aangesloten. Werkt bij jou alles naar behoren? en zo ja, heb je misschien tips die mij verder kunnen helpen om het systeem op de juiste manier draaiende te krijgen?

  • Hieronder de foto's van de aansluiting:


  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    De aansluiting van de draadloze ontvanger op de ketel is goed. Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan in de configuratie.
  • Andreplusplus
    Opties
    @ferroferry ... HT circuit aangesloten als on/off. Is tado ingesteld op on/off?