Geo fencing ios15

Opties
Sinds iOS 15. Werkt geo fencing niet goed meer, ik moet het venster van de app echt open op het scherm hebben wil deze overschakelen naar thuis of afwezig.alles staat goed ingesteld, en werkte altijd goed met 2 iPhones nu na de iOS update niet meer op zowel mijn iPhone 12 Pro als mijn vrouw’s iPhone SE 2e generatie
Getagd:

Antwoorden

  • Mijn vrouw en ik hebben beide een XR met IOS 14.7 . Die van mij werkt, die van mijn vrouw niet. Instellingen lijken gelijk.
  • Tim79
    Opties
    Zelfde probleem hier, zo heeft het. Abonnement geen meerwaarde
  • Stefan61
    Opties
    Zelfde probleem met iphone xe van mijn vrouw en ik
  • Pascall_1
    Opties
    Hier ook idd zelfde probleem
  • [Deleted User]
    Opties

    Hallo beste mensen,

    bij iOS 15 was er inderdaad een probleem met Geolocatie voor vele apps, niet alleen tado. Apple heeft dit weten te verhelpen met 15.1. Echter, wat Apple ook heeft weten te doen is een zeer langlopende bug te verhelpen, een bug die al zo lang bestond dat men zelfs vergeten was waar een bepaalde handeling voor diende. Het gaat hier om apps geforceerd beëindigen, "swipen" dus. Swipen is bedoelt om apps die zijn vastgelopen geforceerd te beëindigen https://support.apple.com/en-gb/HT201330. Een handeling die je dus normaalgesproken zeer zelden zou doen.

    Maar omdat dit jarenlang nooit juist heeft gewerkt begonnen veel gebruikers dit onjuist toe te passen, met het idee, en daadwerkelijke resultaat, dat een app wel door zou gaan op de achtergrond. Dit was nooit de bedoeling, maar gebeurde wel, omdat deze functie niet juist werkte.

    Nu lijkt het er op dat Apple dit eindelijk werkende heeft gekregen, wij gaan geen verdere discussie voeren over het feit dat de "forceer mijn app op om te sluiten" (i.e. swipe) handeling nu ook echt apps beëindigt en vroeger niet. Wij gaan ook geen verzoek indienen bij Apple om de bug terug te plaatsen.

    Voor degenen die tado° Geofencing werkende willen hebben, gewoon niet meer de app geforceerd sluiten door te "swipen", dat is alles.

  • florismk
    Opties

    Heel informatief dit! Op de iPhone van mijn vrouw werkt geolocatie niet goed, waardoor ik op mijn Galaxy telkens alerts krijg dat er niemand meer thuis is. En laat nu mijn vrouw inderdaad telkens haar apps dichtswipen, omdat ze heeft geleerd dat dat goed is voor geheugengebruik en performance. Nooit geweten dat het force-close is. Dus als ze daarmee ophoudt, zou haar bijdrage aan geolocatie als het goed is blijven werken?