Instelling Tado Thermostaat voor modulerend aansturen Remeha Calenta Ace 40C

Opties
FlorisR
FlorisR
oktober 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Ik heb sinds gister een Remeha Calenta Ace 40C ketel en ik wil deze modulerend aansturen.

Mijn opstelling:
In mijn woonkamer hangt een Tado thermostaat V3+, die via NO en COM bedraad is op een zoneklep voor de vloerverwarming in mijn woonkamer.

In mijn badkamer hangt een extra Tado V3+ thermostaat die via NO en COM bedraad is op een zoneklep voor de vloerverwarming van de badkamer.

Verder heb ik in nog 6 andere ruimtes slimme Tado radiator knoppen hangen.

De thermostaten communiceren draadloos met de extensiekit naast mijn ketel. De extensie kit is via de +- poorten bedraad op de R Bus poorten in de Remeha Calenta Ace ketel.

Volgens de Tado handleiding voor installateurs moet ik nu voor open therm aansturing mijn 2 thermostaten instellen op T5 in het installateursmenu. Echter, als ik dit doe blijven de zonekleppen continu open staan en blijft de thermostaat continu om warmte vragen. Dit resulteert in hele warme ruimtes waar de vloerverwarming ligt.

Heeft er iemand ervaring met een vergelijkbare opstelling en kan die mij vertellen hoe ik de 2 thermostaten, die gekoppeld zijn aan zonekleppen, moet instellen voor opentherm aansturing?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    oktober 2021 aangepast
    Opties

    Hi Floris,

    als je vloerverwarming wilt aansturen via een een zonneklep moet de betreffende thermostaat op aan-uit worden gezet. Dat is op R01. Waar ben je T5 tegengekomen?