CV slaat niet aan

Opties

Hoi,

Ik heb een huis gekocht met een bestaande Tado installatie. Er zat een Tado thermostaat aan de muur gemonteerd waarmee ik gewoon de temperatuur handmatig kon instellen. Nu had de vorige bewoner ook de internet bridge achter gelaten en was ik hier eergisteren mee bezig geweest om dit eens in te gaan stellen. Alles gelukt: Account aangemaakt, alles gepaird, verbonden met internet en via de app kon ik alles instellen: waardes veranderden daadwerkelijk op de thermostaat zoals in de app aangegeven. Alleen, nu gaat de CV niet meer aan. Ondanks dat het slechts 17 graden is in huis, en de thermostaat op 22 graden staat.


Ik verwacht dus dat dit komt omdat ik zelf ben bezig geweest met de smart installatie, en dat het niet aan de ketel ligt (deze heb ik gereset en meerdere keren uit/aan gezet). Ook slaat de CV na het opstarten wel even aan, maar gaat dan automatisch weer uit.


Hebben jullie nog mogelijke oplossingen welke ik vandaag kan gaan proberen?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    oktober 2021 aangepast
    Opties

    Je moet de boel configureren met de wizard onder instellingen, kamers&apparaten, thermostaat aanklikken en dan installatie instructies.

    Wellicht heb je de verkeerde mode (aan/uit vs opentherm), afh van hoe de ketel was aangesloten en geconfigureerd.

    Je kunt het beste opentherm gebruiken maar dan moet de thermostaat wel op de juiste manier aan de ketel aangesloten zijn en geconfigureerd (indien van toepassing).