intergas hre 28/24 icm 2 thermostaten, waarvan 1 tado

Opties
eelcoh
eelcoh
oktober 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hallo,

Ik heb een 2018 intergas hre 28/24 ketel, deze verwarmd op de begane grond de vloerverwarming middels een bedraade honywell round kamer thermostaat. Helemaal goed. dit mag van mij zo blijven.

Op de eerste verdieping heb ik 4 radiatoren met elk hun eigen thermostaatkranen en 1x een honywell round wireless.

Ik had het idee, om de 4 thermostaat kranen en de honywell round wireless te vervangen voor de tado° Slimme Draadloze Thermostaat Starter Kit V3+ incl. Bridge + 4-pack Radiatorknoppen.

Of kan ik het afdoen met het zelfde tado pakket maar dan zonder de draadloze ontvanger.

want in mijn ketel zit een RF module welke werkt met de honywell round wireless, en ik kan die in het menu van de ketel wissen en een nieuwe koppelen, of lukt dat dan weer niet met de tado. m.a.w. is de tado draadloze ontvanger "verplicht"

en op welke aansluitingen zou de nieuwe tado dan komen ? op 11-12 zit nu de thermostaat van de woonkamer voor de beganegrond vloerverwarming.


Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Een vrij ingewikkelde vraag.

    je geeft aan dat de thermostaat van de vloerverwarming bedraad op aansluitingen 11 en 12 zitten. Dat is een open therm aansluiting. Kennelijk wijkt de configuratie af van het schema in de handleiding van de ketel hieronder. Waarin wordt gezegd dat de aansluiting van de vloerverwarming aan uit moet zijn. Ik weet dat er ook intergas ketels zijn waar de beide thermostaten open therm kunnen zijn, wellicht heeft u die en is de RF thermostaat ook open therm. U kunt de RF module niet gebruiken voor een Tado thermostaat. Maar op welke aansluiting dan Tado aansluiten als 11 en 12 al bezet zijn wordt in de handleiding niet aangegeven.


  • eddie63
    Opties
    Hallo Herres,

    Ben je hier nog uitgekomen?
    Ik wil namelijk bijna exact hetzelfde.
    PS is niet zo complex hoor

    Gr Ed
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Nee, ik heb dit zelf niet. Alleen maar uitgezocht voor deze vraagsteller.
  • @eddie63 Ben jij er nog uitgekomen? :) Mijn situatie is vrijwel identiek.

    In huidige situatie is de begane grond thermostaat bedraad aangesloten op X4 11/12 (OT) en regelt de vraag naar vloerverwarming. De ketel bedient op X2 3/6/5 de VC4013 klep. Radiatoren op verdieping 1/2 krijgen warmte als de Honeywell RF thermostaat vraag heeft.

    Ik vraag me af wat er mis/goed gaat als ik de RF thermostaat ontkoppel en een aan/uit thermostaat op X4 6/7 aansluit...