Waarom stuurt Slimme Radiatorknop de CV niet aan?

Opties

Ik heb 11 Tado Slimme radiatorknoppenen een bedrade thermostaat. 10 van deze slimme radiatorknoppen doen precies wat ze moeten doen. Met één knop heb ik ruzie. Deze knop is in mijn werkkamer geplaatst. Ik heb deze ingesteld op 20 graden (vanaf 09:00). Om 09:00 hoor je de radiatorknop opendraaien. De radiator wordt alleen niet warm. Ook de vloerverwarming in mij keuken, waar geen aparte zoneklep voor is, wordt niet warm. De CV ketel wordt niet aangestuurd. Het gevolg is dat de radiatorknop urenlang blijft aangeven dat hij de CV ketel aanstuurt (maar dit niet echt doet). Pas wanneer een andere radiatorknop de CV aanstuurt gaat er warm water stromen - en dan ook op de werkkamer (en de vloerverwarming in de keueken).

De radiatorknop open dus wel de radiator, maar stuurt de CV niet aan.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?


Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Geen idee wat er aan de hand is. Neem snel contact op met de helpdesk zou ik zeggen. Denk dat er ergens in de configuratie is mis gegaan

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Lijkt erop dat er geen zone regelaar toegewezen is. Moet je even in je instellingen kijken.
  • JeroenQ
    Opties

    @B79 bedoel met een zone regelaar een kamer? Die is er wel, maar die heb ik bij het maken van de schermafdruk weggelaten. Hierbij het volledige scherm:


  • JeroenQ
    Opties

    @B79 Ik heb de instellingen van de werkkamer ook nog even nagekeken. Daar staat bij de 'verwarmingszone' de slimme thermostaat (met het goede serienummer) als zone regelaar aangegeven.

  • JeroenQ
    Opties

    Ik heb inmiddels de internet bridge verplaatst zodat deze in de werkkamer ligt. Dit lost het probleem NIET op.

    Ook heb ik de radiatorknop gewisseld met een andere tado radiatorknop - ook dit heeft geen oplossing gebracht.

    De radiatorknop in de werkkamer niet aan. Ongeacht welke tado-knop ik daar installeer. En ook de afstand naar de bridge is niet het probleem.

    Help!

  • Niele
    Niele
    januari 2022 aangepast
    Opties
    Wat is hier nu de oplossing van? Ik heb ook hetzelfde probleem dat de srk (slimme radiatorknop) de ketel niet aanstuurt.
    In welke instelling kan ik dingen wijzigen dan??
  • JeroenQ
    Opties

    Hi Niele,

    Ik heb uiteindelijk een bericht gestuurd naar de Tado Servicedesk en uitgelegd wat er aan de hand was. Ze hebben de srk omgewisseld voor een nieuw exemplaar: opgelost. Alles werkt nu weer.