Tado blijft verwarmen terwijl de doel temperatuur al behaald is

Opties
GB0
GB0

Hallo,

Wie kan mij helpen? Sinds gisteren heb ik de thermostaat van Tado geïnstalleerd. De situatie is redelijk gangbaar. Ik heb een CV-ketel (Remeha Calenta uit 2011) en de thermostaat is geplaatst in mijn woonkamer. Verder heb ik nog geen radiatorkranen geïnstalleerd van Tado.

Het probleem is dat het veel te warm is in de woonkamer, de CV blijft maar aanstaan. De temperatuur overdag heb ik op 20 graden ingesteld en s'nachts op 15. Afgelopen nacht was het 23.6 graden. Om 0700 was het nog 21.7 graden (hoger dan mijn doeltemperatuur overdag welke om 0700 begint) en vervolgens ging de kachel nog een keer aan.

Bijgevoegd twee screenshots.

Alvast bedankt!


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Heb je de installatie wizard gebruikt en stap voor stap de boel ingesteld (dus niet met het installateursmenu)?

  • HaPost
    Opties

    Heb hetzelfde probleem… hoe is dit bij jou opgelost, GB0?

  • vloer_projectje
    november 2021 aangepast
    Opties

    Als je de screenshot van de app mag geloven dan komt de warmte vraag niet vanuit de Tado, tenminste niet dat hij heeft geregistreerd. Dit zijn de streepjes die aan en uit gaan met het pictogram net onder gereed. Hier geeft Tado de momenten aan dat hij verwarmd.

    Dat de cv aan lijkt te gaan is dan wel vreemd inderdaad. Is het inmiddels al opgelost?

  • GB0
    Opties

    Ik heb uiteindelijk OT aangezet via de handleiding voor installateurs en nu werkt alles :-)