w.Intercom = i;Bedrade installatie. — tado° Community

Bedrade installatie.

Hallo,

Ik heb een vaillant Ecotec plus met draadloze thermostaat calorMATIC 370f.
Ik heb echter ook bedrading om een bedrade thermostaat aan te sluiten.

Ik weet echter niet hoe ik de tado V3+ thermostaat hier op moet aansluiten.

De handleiding in de app gaat uit van een draadloze installatie dus geeft mij geen informatie.

Kan iemand mij verder helpen?

Reacties

• Ondertussen heb ik gevonden hoe ik de tado thermostaat moet aansluiten op de ebus en de thermostaat hiervoor moet instellen. De boiler blijft nu echter continu draaien zonder warmtevraag
  • B79
    B79 Volunteer Moderator
    zou toch maar even met de helpdesk contact opnemen. Dit hoort niet zo
  • Ben je ondertussen geslaagd in draadloze installatie?
  • Het lukte uiteindelijk toch bedraad na hilp vd helpdesk
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    @max87 en wat was de oplossing?
  • @max87

Hoe is het gelukt? Bij mij zegt Tado dat ik een lokale technicus moet zoeken omdat ze een overschakeling van draadloze naar bedrade thermostaat niet ondersteunen. Wat een service ☹️
  • Ik heb hetzelfde probleem waarbij de Helpdesk zegt dat dit probleem 'te complex' is. En dat ik een lokale installateur moet zoeken.
    Op een anderstalig forum vond ik wel dat het voorpaneel van de Vaillant Ecoplus - 350f (die een digitale thermostaat heeft) ook zou werken als ontvanger. Geen idee of het uitschakelen van deze ontvanger zou kunnen helpen?

@max87, hoe heb je het opgelost? :)

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Tja, je kan niet verwachten dat de support desk alle mogelijke bedradingssituaties op afstand kan oplossen - elektronisch/online lukt wel, maar als de draadjes niet goed zitten of er een ander iets is (wat ze niet kunnen zien) wordt het moelijk, nietwaar?
    Ze kunnen aangeven hoe het moet zitten o.b.v. merk/type/ketel in de meeste gevallen, maar als het dan nog niet werkt, vind ik het niet vreemd dat het alleen ter plaatse opgelost kan worden.