Dag schema's kopieren

Opties

Ik vind het erg bewerkelijk om van alle dagen een schema in te vullen.

Is het niet mogelijk om een dag schema te kopiëren naar andere dagen van de week.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Nee helaas…..
    Er zijn al meerdere ideeën aangedragen.
    Daar gebeurd weinig mee
  • kilesa
    Opties

    Een beter app voor pc lijkt me ook wel fijn.

    Nu is de schermgrootte gemaakt voor een telefoon.

    Terwijl er veel meer informatie te zien kan zijn als er een bredere indeling gemaakt wordt.

    Een langere tijdlijn bijvoorbeeld.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Zag vandaag een update in de AppStore.
    Tado had een nieuwe release met als omschrijving dat de schema’s nu te kopiëren waren.
    Het lukt me alleen niet…..
    iemand enig idee hoe dit wel werkt?
  • lode_r
    Opties
    Hier ook, zou er moeten zijn volgens de update, maar zie geen functie...
  • Andreplusplus
    Opties

    @lode_r Bedoel je de functie dat je een instelling (het hele schema) van de ene kamer naar de andere kan kopiëren? Dat zou beschikbaar moeten zijn. Maar ik zie nergens een “kopieer dinsdag naar woensdag” mogelijkheid.

    Overigens zie ik zelf die “kopieer hele schema van kamer 1 naar kamer 2” optie ook niet.


    Er is nog zoveel te verbeteren….

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    In een ander topic schreef een Tado medewerker hierover:

    Dit hebben we recent toegevoegd als test in de beta versie van de app. Vrijwel niemand die het schema opende, maakte hier gebruik van. Dus is de functie niet toegevoegd aan de gewone versie van de app, om de app 'simpel' te houden. Toen we de net uitgebrachte functie toevoegden, dus een weekschema kopiëren, werd dat wel gebruikt. Dus dat mocht blijven.

    Tja daar zakt je broek wel van af! Maar ja zo werkt men kennelijk bij Tado, wij zijn de kleuterklas en zij bepalen wat wij mogen krijgen....

  • Fokker
    Opties
    Tja als je zoiets door Beta testers gaat beoordelen kan ik me voorstellen dat dat niet gebruikt word aangezien dat ook een functie is die je niet dagelijks gebruikt maar vnl bij het inregelen eenmalig.
  • kilesa
    Opties

    Ik had een Remeha isense thermostaat.

    Daarin kan je b.v. de maandag programmeren.

    En vervolgens is er een optie om de maandag naar de andere

    dagen te kopieren m.b.v. een selectie van di,wo,do,vr,za en zo.

    Is dat zo complex voor de gebruikers.

    Dan zien ze de gebruikers inderdaad als kleuters.

    Ik denk eerder dat de makers kleuters zijn als ze het nut hiervan niet inzien.😀

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Er was ooit een tijd dat je in elke woonkamer een chronoterm 4 zag hangen waar die functie al in zat.
    Blijkbaar zo moeilijk dat al die mensen vanwege die functie nu een veel simpelere tado gekocht hebben………
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja precies de chronotherm had dat al. Daar programmeerde je gewoon de maandag en deed dan 4 keer kopie dag. Maar volgens Tado gaan we dat niet gebruiken en krijgen we het dus ook niet.

  • lui
    Opties
    Heel handige functie. Gebruik je natuurlijk niet frequent. Is toch een heel handig te gebruiken toevoeging, zeker bij eerste opzet schema's.
    Waarom dus niet in standaardapp ingevoegd?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nouja eigenlijk had ik nog liever dat dat hele schemagebeuren op de kop gezet werd zodat het niet meer nodig zou zijn om dagen te kopieren, maar dat je gewoon dagbeschrijvingen kunt maken ("werkdag", "vrije dag" etc) en deze naar wens kunt koppelen met weekdagen.