Slimme thermostaat met Danfoss Icon Master?

Hi allemaal,


Ik heb een aantal 24v Honeywell regelelementen met eindschakelaar (MT4-024S-NC) die door 4 standaard aan/uit thermostaten worden bediend. De installateur die dit destijds heeft aangelegd is onbekend, maar de bedrading is een puinzooi …. :)

Ik wil dit overzichtelijk maken en wat verbeteringen aanbrengen. Ik heb al 2 Tado slimme thermostaten (v3+) aangeschaft en zou de klepregeling graag door een Danfoss Icon Master 24v willen laten doen, op basis van communicatie met de Tado’s. Ik heb gezien dat de standaard Danfoss thermostaten die hierbij zouden horen 24v bus zijn.

Ik krijg helaas de Tado’s niet aangesloten op de Danfoss. Heeft iemand hier al ervaring mee of kan mij hiermee op weg helpen?

Dank alvast!


Groeten, Gosse

Antwoorden

  • Goedemiddag Gosse,

    Ik heb dezelfde configuratie. Is het inmiddels gelukt? Ik ben zeer benieuwd krijg het namelijk ook niet aan de praat. en kan er op internet niks over vinden.

    bedankt alvast,

  • Hi,
    Nee, niet gelukt.
    Ik ben inmiddels overgeschakeld op een ander systeem er tussenin (vervanging van de Danfoss).
    Die werkt prima! ;)
  • https://www.heatsupplies.nl/thermostaten/watts-wfhc-master-aansluitbox-6-zones-24vac-nc.html

    Die heb ik nu