Vraag over het schakelen van de relais van de bedrade V3 thermostaat

Opties

Is het normaal dat als er warmtevraag is (1 streepje van de 3) de relais niet schakeld?

Deze schakeld pas bij 2 streepjes of zo lijkt het toch) Is dit normaal?

Is er misschien iets mis met de config?

Ik wil gewoon een aan uit sturing niet meer niet minder.


Met dank

Francois

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dit schijnt Tado normaal te vinden. Op zich is er ook wel iets voor te zeggen als je een schaal hebt voor gebruik door modulerende ketels, een aan/uit ketel niet bij de laagste stand al aan gaat. Dan zou het snel te warm worden (overshoot).

  • Swake
    Opties

    bij modulerende zou ik dit idd begrijpen ja.... maar bij een enkele aan uit??

    Ik zit dikwils 0.5 graden onder afstelling voor dat hij naar de 2de stand gaat en wel aanslaat.

    Technisch gezien is dit voor een aan uit ketel niet echt goed zou ik denken?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok je snapt kennelijk niet hoe een regeling werkt en wat het gedrag is van modulerende en aan/uit regelingen...

  • Swake
    Opties
    Ik heb geen modulerende cv. Wat zou dan goed zijn om modulerend te gaan aansturen?
  • morris
    Opties

    Het lijkt me sowieso gek dat het relais pas bij 2 streepjes aangaat? wat is dan het nut van het hebben van 1 streepje :) Er is niet voor niets een warmtevraag.

    In mijn setup gebruik ik de thermostaat in de kamer als schakeling voor de vloerverwarmingspomp. (aan/uit dus). En de remote module hangt aan de ketel en is modulerend aangesloten.

    Voor zover ik weet gaat het relais van de thermostaat wel degelijk aan als er een warmtevraag bij 1 streepje is.

    Het ligt er dus maar precies aan hoe je hele setup is, welke instellingen enz.