Vaillant ketel VHR-24-28/3c - TADO knoppen uit - Toch warmte?

Opties

Ik heb een paar jaar geleden op mijn Vaillant ketel VHR-24-28c een TADO set aangesloten. Na wat gedoe om 'm goed te krijgen (OpenTherm module moest afgesloten worden zodat ie via de eBus kon werken) deed ie 't prima. In de afgelopen zomer heb ik op de Vaillant de CV watertemperatuurknop naar 0 gedraaid.

Onlangs ging ik de verwarming weer gebruiken. In de Tado App temperatuur van de betreffende kamer omhoog gezet. Het werd niet warm. (Tado Radiatorknop ging wel open). Even gepuzzeld: Op de Vaillant ketel eerder genoemde watertemperatuurknop naar 55 graden gezet. En ik had weer warmte.

Maar nu komt het: Als volgens mijn Tado App en ook volgens de radiatorknoppen alle radiatoren UIT zijn (en dus koud) gaat op gezette tijden op de Vaillant toch het radiator icoontje branden. Ook wordt de leiding naar het CV verdeelblok warm. Eerst dacht ik nog aan een defecte driewegklep maar dat zou dan los staan van het radiator icoontje.

Mijn vraag: Weet iemand hoe het kan dat de Vaillant toch wil verwarmen (radiator icoon op de Vaillant ketel gaat aan en het verdeelblok wordt warm) terwijl er vanuit de TADO geen verwarmingsvraag is?

PS. Dit jaar is mijn internetbridge vervangen. Zou het kunnen dat eea. daar mee te maken heeft en toch mijn Tado Thermostaat z'n configuratie is kwijt geraakt daardoor de Vaillant verkeer aanstuurt?

Antwoorden

  • Dekker85
    Opties
    Hallo,

    Ik heb ook hetzelfde probleem gehad. Tado werkte altijd goed en ineens een warmte vraag. Bij mij was er toen iets mis de printplaat.

    Na demontage bleek er heel veel stof aan de achterkant te zitten waardoor hij via de printplaat een warmtevraag deed.

    Misschien ook de moeite om daar even naar te kijken.