Vloerverwarming en Tado

Opties

Ik heb nu Tado geinstaleerd op alle radiatoren in mijn huis. Op de benedenverdieping laat ik nu vloerverwarming leggen als hoofdverwarming en de radiatoren haan er uit (rijtjeswoning keuken/woonkamer is 1 ruimte en wordt dus 1 zone).

De Tado thermostaat blijft aan de muur hanen en is bedraad aangesloten op de cv.

Hoe kan ik de vloerverwarming aansturen in de nieuwe situatie? Ik lees twee mogelijkheden:

  1. Zoneklep installeren e de thermostaat bedraad aansluiten hierop en vervolgens de ketel draadloos schakelen.
  2. Radiatorventiel met Tado radiatorknop toevoegen aan de aanvoer van de vlierverwarming.

Optie 1 is lastig omdat ik geen kabel kan trekken tussen de thermostaat op de muur en de zoneklep bij de vloerverwarming.

Optie 2 zou voor mij het makkelijkste zijn maar wordt volgens mij niet door Tado aangedragen als officeële oplossing.

Heeft iemand ervaring met optie 2 en of dit goed werkt?

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Voor optie 2 staat op dit forum inmiddels een discussie van 20 pagina’s.
    Voor optie 1 zou je kunnen overwegen om een extra thermostaat te kopen en bij de zoneklep te plaatsen en dan die in de woonkamer als sensor te gebruiken.

Antwoorden

  • NickM
    Opties

    Is er niet iets te bedenken zodat een vloerverwarming zoneklep ook draadloos gestuurd kan worden door de Tado thermostaat die in de living hangt? Eigenlijk merkwaardig dat er wel thermostaatventielen van Tado zijn maar geen zonekleppen.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Wat je vraagt is precies wat B79 zegt. Je moet het wel laten configureren door de helpdesk. Dat is dan inderdaad wel een beetje merkwaardig dat je dat niet zelf makkelijk kunt doen.

  • P_Veldhorst
    Opties
    Een werkbare oplossing die ik gebruik is voor iedere flow regulator een tado radiatorkraan te gebruiken. Een beperking voor mijn verdeler is het aantal knoppen dat naast elkaar geplaatst kan worden: de pitch van de flow aansluitingen is iets minder dan de breedte van een knop. Ik heb zojuist een topic gestart met de vraag over een verlengstuk dat dit probleem zou oplossen.
  • Dit heb ik gedaan en ze worden apart aangestuurd door temp sensoren. Werkt prima.