Intergas ketel gaat naar stand 1.

Opties
Wij hebben een Intergas HRE Compact.
Wij hebben 6 ruimtes met Tado.
Alleen bij 2 ruimtes als we daar de verwarming aanzetten dan gaat de ketel vrij snel naar stand 1.
De radiator verwarmt dus ook niet. In de app zien we dat de radiator wel warmte vraagt.
Het zijn de ruimtes die ook het dichtste bij de ketel zijn. In deze ruimte hangt 1 radiator met een tado radiatorknop.

Hoe lossen we dit op?
Ik heb de knoppen al gereset.

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik heb ook een intergas cv ketel en dezelfde trend zie ik ook.
    Ben ook al een poos aan het zoeken geweest hoe je dit kan aanpassen. Maar dit is niet mogelijk. Schijnt een instelling van de cv ketel te zijn waar je niet bij kan. En dan betreft het het stukje van hele lage capaciteit vragen van je ketel.
    Inmiddels zijn mijn Electra en gas meter vervangen door een digitale slimme meter waar ik in de P1 poort een dongel heb aangesloten om alles uit te kunnen lezen. En aan het gas verbruik zie je wel dat de ketel aan en uit gaat.
    De radiotoren werden niet erg warm, maar dat is eerder een gevoel. Er gebeurt echt wel iets.
    Ik heb wel de pompsnelheid terug gezet naar Max 60% op de cv ketel.
    Ondanks dat het nog steeds lijkt of er weinig gebeurd blijft de temperatuur wel stabiel.
  • Hoop dat er iemand is die hier een oplossing voor weet…

    Ik ervaar ook dat de ketel (Intergas 36/30) naar stand 1 gaat (temperatuur bereikt). De ruimte thermostaat vraagt nog steeds warmte. Gedurende de avond wisselt de ketel steeds tussen “aan” (stand 5) en stand 1.

    Het gevolg is dat de woonkamer 1 graad per uur opwarmt… de radiatoren hebben gewone kranen en staan vol open. Er is in de rest van het huis geen watmtevraag. Wat nu?

  • Erik_T
    Opties

    Oplossing kan zijn om de minimale temperatuur vraag van tado (opentherm) te verlagen. Dit kan je vaak op de intergas ketel instellen. Kijk even in de installatie handleiding welke instelling je moet hebben. Staat geloof ik standaard op 40 graden als minimale vraag en kan je bijvoorbeeld op 50 graden zetten. Tevens kun je het minimale vermogen van de ketel verlagen (tot geloof ik minimaal 25%). Hierdoor heeft je ketel een groter modulatie bereik.